Teški prekršaji: Prethodni vikend obilježili su alkoholni rekorder i recidivisti!

U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja. Ovom prilikom je zatečeno 17 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu, tzv. „recidivisti“

MUP je objavio podatke o pojačanom nadzoru prometa proteklog vikenda:

Policija nastavlja s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprječavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja: alkoholiziranost vozača, vožnja nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisna uporaba mobitela i prekršaji motociklista.

U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.
Policijski službenici svih policijskih uprava proteklog su vikenda u razdoblju od 1.- 3. studenog 2019. godine utvrdili ukupno 3.491 prekršaj od kojih izdvajamo:

270 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća izmjerena koncentracija alkohola u količini 4,29 g/kg izmjerena na području PU Međimurske,

1.584 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU Zadarske od 228 km/h,

302 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,

87 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU splitsko-dalmatinske, njih 39, dok je najmanje utvrđeno na području PU bjelovarsko-bilogorske, dubrovačko-neretvanske, krapinsko-zagorske te ličko-senjske, gdje su zabilježena tri takva prekršaja.

Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU zagrebačka s 214 takvih prekršaja, dok je najmanje utvrđeno u PU primorsko-goranskoj, 16 takvih prekršaja. Zabilježeno je nekorištenje sigurnosnog pojasa kod 77 vozača na području PU splitsko-dalmatinske. Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području PU zagrebačke, 16 takvih prekršaja.

Detaljnijom analizom primjetno je kako su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači starosti od 18 do 24 godina (85 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija alkohola od 0,51 do 1,0 g/kg, što je i najčešće izmjerena koncentracija tijekom ove akcije.

U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja. Ovom prilikom je zatečeno 17 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu, tzv. „recidivisti“, a koji su počinili 18 teških prekršaja, od kojih najviše:

  • nedopuštena koncentracija alkohola – 10;
  • upravljanje prije stjecanja prava – tri;
  • upravljanje s izrečenom mjerom zabrane upravljanja vozilom – dva;
  • upravljanje nedopuštenom brzinom kretanja – tri i dr.

Slijedom navedenog, šest vozača je zadržano u posebnim prostorijama do otrežnjenja, a protiv devet vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.
Posebice napominjemo da se usprkos navedenim aktivnostima policije,  u razdoblju od 30. listopada do 3. studenog 2019. godine, na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo osam prometnih nesreća u kojima je smrtno stradalo 12 osoba, četiri su osobe zadobile teške ozljede, a četiri lakše ozljede.

Prema vrstama prometnih nesreća, u četiri prometne nesreće je došlo do slijetanja vozila s kolnika, pri čemu su u dvije nesreće vozila prešla na suprotnu stranu kolnika i naletjela na vozila koja su im dolazila iz suprotnog smjera, dok su u dvije nesreće vozači automobila naletjeli na pješake.

U svih osam prometnih nesreća, krivac za prometnu nesreću je ljudski faktor, odnosno kao uzrok nastanka prometne nesreće utvrđena je brzina kretanja vozila neprilagođena uvjetima na kolniku (kiša, mokar kolnik, zavoj, smanjena vidljivost, noć). Razvidno je da je i nadalje glavni uzrok smrtnog stradavanja nepropisna ili neprilagođena brzina kretanja, prilikom čega dolazi do međusobnih sudara vozila iz suprotnog smjera ili njihovog slijetanja s kolnika, kao i naleta vozila na pješake ili bicikliste. Od navedenih osam nesreća, četiri nesreće skrivile su osobe mlađe životne dobi, starosti od 17 do 22 godine.

Stoga se nastavlja poduzimanje mjera usmjerenih na povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu.
Slijedom navedenog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u vlastite vozačke sposobnosti i mogućnosti vozila tragedija se može desiti u trenu i obilježiti cjeloživotno obilježiti vas ili druge sudionike u prometu.