Koliko poznajete odraslih osoba koje se u svojstvu putnika vežu sigurnosnim pojasom na stražnjim sjedalima automobila? Zar one na sjedalima „iza“ u slučaju prometne nesreće štiti nevidljivi sigurnosni štit? Njima ništa neće biti jer su iza? Zakon propisuje obvezu vezivanja za sve, budući navodi kako su se vozač i putnici tijekom vožnje u motornom vozilu na sjedalima na kojima su ugrađeni sigurnosni pojasevi, dužni koristiti pojas na način koji je odredio proizvođač sigurnosnog pojasa. Iznimno, , sigurnosni pojas ne moraju koristiti osobe koje imaju uvjerenje da iz zdravstvenih razloga ne mogu koristiti pojas. Očito nema razlike u poziciji između onih sprijeda u odnosu na one straga, bar što se zakona tiče. Kazna je također propisana za sve pozicije i lokacije. Ono što je daleko bitnije od kazne su posljedice nevezivanja u slučaju prometne nesreće a u vezi s tim i naknada štete! Odnosno umanjenje iste ako ste vlastitoj šteti pridonijeli nevezivanjem sigurnosnog pojasa kao putnik na stražnjem sjedalu.
Koliko strašna i ekstremna može biti razlika u pretrpljenim ozljedama ovisno o tome da li se putnik na stražnjem sjedalu vozila veže ili ne, nabolje dokazuje slučaj iz stvarnog života. Pored toga imajte na umu da je sud u konkretnom slučaju utvrdio doprinos oštećenice, nevezane putnice na stražnjem sjedalu, vlastitoj šteti sa čak 60%! Ona je upravo zbog nevezivanja pretrpjela istinski strašne ozljede, a naknada štete razmjerno joj je snižena u skladu s njezinim doprinosom vlastitoj šteti od čak 60%!
Naime u postupku koji se vodio pred Općinskim sudomu Rijeci pod brojem P-6419/2004 utvrđeno je da je oštećenica vozeći se kao putnica na stražnjem sjedalu osobnog vozila nevezana sigurnosnim pojasom u nezgodi zadobila višestruke ozlijede (politraumu) i to prijelom obje gornje čeljusti, prijelom donje čeljusti sa traumatskim gubitkom pet zuba, prijelom nosnih kostiju, ranu razderotinu kapka, prijelom obje kosti lijeve podlaktice, iščašenje lijevog kuka, prijelom lijeve bedrene kosti, prijelom lijeve ključne kosti, potres mozga i nagnječenje slezene, koje predstavljaju tešku tjelesnu ozljedu, uslijed kojih je ozljeda u više navrata bila bolnički liječena, učinjeno joj je više operativnih zahvata, provela je stacionarnu medicinsku rehabilitaciju i ambulantnu fizikalnu terapiju.
Istinski strašno, priznat ćete! Sad ćete reći, a tko zna što bi bilo a što ne bi bilo i da je bila vezana! Ne, ne nije to stvar naklapanja, to se utvrđuje vještačenjem i to vrlo precizno. Utvrđeno je tako vještačenjem da u slučaju korištenja sigurnosnog pojasa oštećenica ne bi glavom i trupom udarila u sjedalo vozača te da ne bi došlo do ozljeda u predjelu glave (osim potresa mozga) i predjelu lijeve noge a radi se o prijelomu obje gornje čeljusti, prijelomu donje čeljusti sa traumatskim gubitkom pet zuba, prijelomu nosnih kostiju, rani razderotinu kapka, iščašenju lijevog kuka i prijelomu lijeve bedrene kosti.
Također je utvrđeno da bi sve da je i bila vezana sigurnosnim pojasom zadobila „samo“ sljedeće ozljede: prijelom lijeve ključne kosti, prijelom obje kosti lijeve podlaktice, potres mozga i nagnječenju slezene! Razlike su u povredama „sa“ u odnosu na one „bez“ pojasa su evidentne i istinski drastične. Upravo zbog toga drugostupanjski Županijski sud u Rijeci svojom presudom Gž-2251/2015-5 od 8. ožujka 2017. utvrdio je da je pravilno prvostupanjski sud u ocijenio da na stani oštećenice postoji doprinos vlastitoj šteti od 60%! Impresivnih i istodobno strašnih 60%!
Natjerajte sami sebe na vezivanje na stražnjem sjedalu. Protivno postupanje može biti istinski strašno, kao što svjedoče slučajevi iz sudske prakse. Propisana novčana kazna za nevezivanje posve je zanemariva i irelevantna u odnosu na moguću štetu po vaš život i zdravlje.