Ususret vam dolazi automobil sa snažnim svjetlima, čini vam se da ima uključena duga svjetla, blicate mu, ali i drugi vozač uključi duga svjetla i tek onda shvatite da je vozio s kratkima. Za vozače koji ih koriste današnje LED lampice u glavnim svjetlima su izvrsne – pregled ceste je sjajan, cijelo područje koje pokrivaju je izvrsno osvijetljeno, ali što je s drugim vozačima?! Tim fenomenom pozabavio se njemački autoklub ADAC, koji je i proveo istraživanje.
Da bi saznali zasljepljuju li LED prednja svjetla, automobilski klub ADAC dosad je istražio različite sustave. Rezultat je da neka prednja LED svjetla zasljepljuju do razine kad to može biti opasno.
Opasne mogu biti takozvane projektorske leće koji zrače vrlo jakom svjetlošću pomoću posebno malog izvora svjetlosti. Malu i vrlo svijetlu točku svjetlosti mnogi vozači doživljavaju kao neugodnu u vožnji. Oko zato dolazi do svojih granica, tako da u trenutku bljeska svjetlosti u oko vozača može doći i do ozbiljno ograničene sigurnosti u prometu.
Ali ADAC-ovo istraživanje također pokazuje da LED prednja svjetla ne moraju zasljepljivati. Tehnički gledano, smanjenje blještavila je sasvim moguće. Ugodnije za oko je takozvano reflektorsko svjetlo. LED svjetlost prvo se usmjerava prema reflektoru, koji potom tvori željeni stožac svjetlosti. Tada svjetlost izlazi iz prednjeg svjetla na ravniji i homogeniji način, a također se sprečava izravan pogled na blistavu LED žarulju. Iz tog razloga ADAC ne preporučuje dizajn reflektora i svjetiljki, već se usredotočuje na sigurnost na cestama i ugradnju sustava s najvećom mogućom i homogenom emisijom svjetlosti.
Prema mišljenju stručnjaka ADAC-a, kombinacija oba sustava je idealna: reflektorska tehnologija za kratka svjetla, a projektorske leće za duga svjetla. Da bi općenito smanjili ili izbjegli zasljepljivanje, vozači također mogu nešto učiniti: ne gledajte izravno u nadolazeća svjetla. Umjesto toga, svjesno se usredotočite samo na svoj trak, posebno na desnu stranu ceste. Još jedna točka su čisti prozori vozila. Magla, prljavština i ogrebotine dovode do odsjaja. Na kraju, ali ne manje važno, postavke svjetala i njihov raspon treba redovito provjeravati i prilagođavati opterećenju vozila.