BMW je 1952. proizvodnjom motocikala dosegao vrhunac i od tada je ona dalje bila u laganom padu. Dobit od njihove prodaje uložena je na luksuzne sportaše 503 i 507 te glomazni barokni anđeo 501/502. Na potonjima je na svakom proizvedenom primjerku tvrtka gubila u startu 4000 DEM! Spasonosna Isetta bila je kratkotrajno uspješno premoštenje između motocikla i automobila, a na kojem je BMW uspijevao zaraditi po primjerku tek oko 400 DEM. Spas je mogao dati jedino profitabilni automobil na nivou srednje klase za kojeg je inventivni prijedlog ponudio Wolfgang Denzel, austrijski uvoznik BMW-a.
Denzel je nekadašnji pasionirani vozač utrka, a uz prodajno servisni centar za BMW automobile u Beču je imao i vlastiti razvojni te konstruktorski ured. On je također 1957. na svoju ruku počeo s razvojem malog sportskog automobila za BMW iskoristivši pri tome podvozje i motor BMW-a 600. Pomoć u dizajniranju karoserije potražio je od mladog talijanskog dizajnera Giovannija Michelottija, koji je skicirao mali elegantni 2+2 coupe čija forma će se uskoro jako dopasti šefovima BMW-a te Denzelu u siječnju 1958. daju ugovor da za BMW odradi posao na automobilu o kojem ovisi budućnost bavarskog proizvođača. 30. srpnja 1958. Denzel je osobno upravnom odboru BMW-a predstavio prototip modernog automobila inspiriranog sportski elegantnim talijanskim dizajnom. Ideja se svima vrlo dopala, ali Denzel nije mogao odgovoriti na pitanje ekonomičnosti proizvodnje. Taj zadatak dalje bio je problem BMW-ovog kućnog dizajnerskog odjela koji su trebali zadržati Michelottijeva dizajnerska rješenja i uskladiti ih s ekonomskim zakonitostima. Werner Bönsch, novi direktor razvoja i marketinga zatražio je paralelno da se razradi i limunzinska verzija.
Dizajnom taj budući BMW 700 svojim linijama nije imao apsolutno nikakvih dodirnih točaka s postojećim proizvodnim programom BMW-a. Amerikanizirane trapezne linije talijanski dizajneri trendovski su kultivizirali po ukusu europske klijentele kojoj je ujedno servirana inovativna ponton forma. Stotinjak pripadnika svjetske sedme sile upoznalo je napkon 9. lipnja 1959. BMW 700, prvo u coupe formi, a u rujnu iste godine na salonu automobila u Frankfurtu i limunzinsku izvedbu s dvoja vrata. Iznenađenjima nije bilo kraja. Pored potpuno novog dizajnerskog izričaja BMW 700 bio je ujedno i prvi BMW sa samonosećom karoserijom. Pred novinarima je bio elegantni automobil s osovinskim razmakom od 2120 mm i ukupne dužine 3540 mm, koji je zahvaljujući novoj tehnologiji izrade karoserije ostao na oko 600 kg. U odnosu na BMW 600 osovinski razmak produžen je za 25 posto uz povećanje mase automobila za 14,5 posto. Vlasnici noviteta imali su idealni omjer između iskoristivosti interijera i vanjskih gabarita. Sprijeda je bio smješten prtljažnik razumnog kapaciteta u koji su stala dva omanja kovčega smještena između rezervnog kotača i rezervoara goriva čijih je tridesetak litara bilo dovoljno za radijus kretanja od oko 500 km.
Dvocilindarski zračno hlađeni agregat obujma 697 ccm i snage 30 KS bio je daljnja evolucijska etapa iz BMW-a 600. Vrtio se na 5000 o/min i bio je zadovoljan sa oko 6 l/100 km. Direktor marketinga Bönsch krajnju brzinu od 125 km/h i vozna svojstva ponosno je uspoređivao s predratnim BMW-om 327. BMW 700 coupe sa svojim dvocilindarskim motorom i podjednakom veličinom interijera te krajnjom brzinom bio je na nivou voznih svojstava koje je taj predratni ponos tvrtke nudio uz dvolitarski šesticilindarski agregat!
Mališan je u svojoj klasi bio po ubrzanjima neprikosnoveni favorit, a to dokazuje uskoro i uspješna sportska karijera. Talijanski šarmer njemačkog podrijetla u kratkom roku dobio je nadimak „radnički Porsche“. Limuzinska izvedba razlikovala se po ipak prostranijoj i djelomično siromašnijoj unutrašnjosti koja je četvorici odraslih putnika nudila pristojan prostor uz iste gabarite karoserije. BMW je definitivno ovim automobilom pogodio u srca i velikog broja motorista koji su se po prvi puta nakon rata odlučili kupiti automobil. Na inzistiranje ambicioznijih sportski orijentiranih potencijalnih vlasnika BMW je 1960. ponudio i model 700 Sport sa 40 KS, a godinu kasnije tu je i 700 RS koji pokazuje maksimalni učinak minimalističke koncepcije sa 70 KS dovoljnih za i do 180 km/h! BMW 700 svoju misiju konačno završava 1965., a tvrtka je u međuvremenu spašena od bankrota započevši manje stresnu tranziciju k rentabilnom velikoserijskom proizvođaču automobila.