Besplatan javni prijevoz: Nije utopija, mnogi gradovi to imaju!

Mnogo je gradova i gradića u Europi koju već krenuli s tom mjerom, a u Francuskoj ih je čak 14

Na upit, moramo li plaćati javni, gradski prijevoz, gotovo sigurno biste odgovorili: pa, vjerojatno, moramo! No, u nekim sredinama nije tako! Posljednji u nizu gradova koji su najavili besplatan javni prijevoz je američki Kansas City. Mjera počinje od prvog dana 2020. godine, a godišnje će grad koštati oko 9 milijuna dolara. Karta za jednu vožnju autobusom ili tramvajem je 1.50 dolara, a mjesečna karta je 50 dolara. Gradski dužnosnici nadaju se da će ovom mjerom potaknuti gospodarstvo i smanjiti promet automobila.

Mnogo je gradova i gradića u Europi koju već krenuli s tom mjerom, a u Francuskoj ih je čak 14. Jedan od njih je i Dunkirk. Tamošnje gradske vlasti su zaključile da karte čine tek deset posto od ukupnog budžeta javnog prijevoznika, odnosno pet milijuna eura od ukupno 50 milijuna eura. Ostalo se naplaćuje raznim taksama. Zbog toga su gradske vlasti u Dunkirku odlučile ne naplaćivati kartu od 1.40 eura do daljnjega. Svi koji financijski uspijevaju održati besplatan javni prijevoz hvale tu mjeru, a osobito je draga korisnicima.

Luksemburg je odlučio učiniti javni prijevoz besplatnim na području cijele, nevelike, države od početka 2020. godine.

Najveći grad koji ima besplatan javni prijevoz je estonska prijestolnica Tallinn. Sve je počelo 2013. godine, a već nakon par mjeseci promet automobilima pao je za 15 posto, korištenje javnog prijevoza poraslo je za 14 posto.