To su vam u biti četiri automobila u jednom – tvrdio je svojedobno stilist David Bache za Range Rover odmah nastavivši
– On je luksuzni automobil za svaki dan, vozilo za slobodno vrijeme kojim ste mogli na auto cestu ili u nepristupačna bespuća, vozilo visokih performansi za duga putovanja i naposljetku radni terenac!
Ideja je potekla iz težnje k povećanju prodaje Rovera u Americi gdje je bio zamjetan potencijal tržišta u segmentu 4×4 vozila visokih performansi, luksuza i prostora. S obzirom na to da u Europi takav proizvod i nije postojao, Range Rover imao je svjetsku perspektivu. Charles Spencer King (1925-2010) idejni je tvorac Range Rovera. Premda nije sudjelovao u projektu Land Rovera, upravo mu se on učinio kao dobra baza za taj luksuzni SUV. King je do umirovljenja 1985. potpisao još i Rover P6, SD1, Triumph Dolomite Sprint, TR7, Austin Maestro i Metro. Rad na budućem luksuznom terencu započeo je 1966. nakon što su se inženjeri Rovera vratili sa špijunske misije iz Amerike, proučavajući voluminozne američke modele poput Jeep Wagoneera i Forda Bronco.
Kada je Range Rover konačno 1970. predstavljen javnosti bilo je jasno da je time markiran početak ere modernih višenamjenskih off road vozila koja sjedinjuju svojim karakteristikama svojstva terenaca, karavana i luksuznih limuzina. U ovom slučaju na šasiju je postavljena aluminijska karoserija, zbog udobnosti ugrađen je ovjes sa spiralnim oprugama i amortizerima, a po uzoru na Land Rover ugrađen je i stalni pogon na sve kotače sa zadržanim reduktorom za ekstremne uvijete. Range Rover bio je i prvi terenac s ugrađenim disk kočnicama na svim kotačima i s dvokružnim sistemom. Kako bi ostavio potpuni dojam ugrađen je 3.5 litarski aluminijski V8 motor iz portfelja Buicka (General Motors).
Motor je raspolagao sa 132 KS dovoljnih za sprint do stotke u trajanju od 16 sekundi i najveći brzinski doseg oko 160 km/h. Luksuzni klasik je bio dostupan samo s dvoja vrata sve do 1981. godine. Interesantno je napomenuti da premda je prvotna namjena bila konkurirati u Americi, Range Rover se tamo počeo prodavati tek 1987. zbog toga jer su sigurnosne i ekološke norme bile preskupe prema mišljenju inženjera. Uspješnost koncepcije dokazala se pobjedama na zahtjevnom reliju Paris-Dakar 1979 i 1981. godine. Prva generacije ostala je na tržištu do 1996. do kada ih je producirano 317.615 primjeraka.
Range Rover se u povijest upisao i kao prvi 4×4 terenac u kojeg je ugrađen ABS sustav, ETC (electronic traction control) sustav te elektronski upravljan zračni ovjes. Spencer King želio je da Range Rover bude kruna britanske automobilske tradicije što je i postao. Range Rover odavno je nadživio slavni britanski automobilski imperij, a danas peta generacija na tržištu nastavlja ustrajno postavljati najnovije standarde luksuza i voznih sposobnosti.