Onaj ‘drugi’ remen: Pucanje kanalnog remena u motoru može prouzročiti brojne probleme!

Pucanje remena osjetit ćete kao snažan prasak iz područja motora. Odmah će se uključiti kontrolna lampica akumulatora jer se on više ne puni

O zupčastom remenu i katastrofalnim posljedicama njegovog pucanja zna se sve, ali u automobilu postoji i drugi važan remen – kanalni ili konstrukcijski nešto drugačiji klinasti remen! U novim automobičima češći je kanalni remen, a pokreće ga radilica. On je ključan za pokretanje alternatora motora. U nekim vozilima on pokreće i servo uređaj upravljača, pumpu za vodu, ventilaciju, kompresor klime ili hidrauličnu pumpu. U nekim vozilima većinu tih uređaja, pak, pokreće zupčasti remen – sve ovisi o proizvođačima automobila.

S vremenom se remen troši, a ponekad će se javiti zvuk škripanja koji će upozoriti na problem. Ponekad, međutim, nema zvuka, a doći će do pucanja. Ovaj remen izrađen je od guma koja ima dugi tijek trajanja, a u strukturu su ugrađene tekstilne niti ili metalne žice – za još veću čvrstoću.

Pucanje remena osjetit ćete kao snažan prasak iz područja motora. Odmah će se uključiti kontrolna lampica akumulatora jer se on više ne puni. Ako je on pokretao motor servo uređaja osjetit ćete teže upravljanje, a ako je pokretao pumpu vode motor će se brzo pregrijati. Već s prvim simptomima najbolje je stati sa strane, tamo gdje ne ugrožavate sigurnost prometa i pozvati pomoć.

Današnji kanalni remeni su iznimno izdržljivi. U većini slučajeve zamjena se preporučuje nakon 120.000 prijeđenih kilometara.