Sustavi poput ABS-a ili zračnih jastuka imaju i pripadajuće lampice na instrumentnoj ploči koje obavještavaju vozača ako dođe do njihova kvara. No, mnogo kompleksniji sustavi poput automatskog kočenja ili adaptivnog tempomata nemaju takve obavijesti. Možete voziti svoj automobil uvjereni da vam ti sustavi pomažu, a od njih nikakve koristi – ili ne rade uopće ili rade neispravno, što može biti opasno.
Britanski Thatcham, organizacija koja se bavi prometnom sigurnošću (dio je Euro NCAP konzorcija), upozorio je na niz problema s tim sustavima. Nerijetko su lidari, radari i drugi senzori o kojima ovise sustavi aktivne sigurnosti smješteni u odbojnicima automobila i dovoljan je tek blagi dodir zida ili drugog vozila na parkiralištu da oni ne funkcioniraju pravilno. S minimalnim odmakom o kalibriranih vrijednosti mogu se dogoditi veliki prometni problemi.
Čak i naknadna popravljanja boje na odbojnicima mogu utjecati na sustave – pogotovo ako se nanosi više boje s metalnim supstancama, što može smanjiti ili distorzirati signale senzora.
Neispravnost može dovesti do toga da sustavi ne prepoznaju opasnost (vozilo ispred koje naglo koči) ili da imaju odmak u radu.
Zbog toga je ovim sustavima nužno pronaći mjesto na instrumentnoj ploči, odnosno potrebno je standardizirano upozorenje vozačima da oni ne rade kako bi trebali. Trenutno se pojavljuje samo informacija o tome da ne funkcionira kamera koja se nalazi ispod vjetrobranskog stakla i iza retrovizora, ali to je premalo. Također, posebnu pozornost treba posvetiti popravcima vozila i kalibraciji sustava.
Što će se događati s tim vozilima kad budu stara po 12, 13 godina, odnosno kad budu u dubokoj automobilskoj starosti i kad već odavno neće biti održavana u mreži ovlaštenih servisa? Bojimo se razmišljati o tome!