Novi Yaris Cross: Mali SUV koji dolazi i s pogonom na sve kotače!

Novi Yaris i Yaris Cross su prvi modeli koji će koristiti najnoviji Toyotin 1,5-litarski hibridni sustav

Europi nikad dosta SUV-ova, a Toyota ne želi ostait po strani. Nakon CH-R-a i RAV4 (Land Cruiser je ipak terenac pa ga nećemo svrstavati u ovo društvo) dolazi i mali Yaris Cross, dugačak 418 cm. Kao dio obitelji Yaris, Yaris Cross je konstruiran na novoj Toyotinoj platformi za kompaktne automobile GA-B. Povišena putnička kabina, uz dostupnost inteligentnog sustava pogona na sve kotače AWD-i daju ovom automobilu niz sposobnosti.

Novi Yaris i Yaris Cross su prvi modeli koji će koristiti najnoviji Toyotin 1,5-litarski hibridni sustav, koji je razvijen izravno iz većih 2,0-litarskih i 2,5-litarskih pogonskih sklopova koje koriste nedavno predstavljeni modeli kao što su Corolla, C-HR, RAV4 i Camry. Ovaj sustav se odlikuje novim 1,5-litarskim, trocilindričnim benzinskim motorom s Atkinsonovim procesom, precizno konstruiranim radi smanjenja trenja i mehaničkih gubitaka te radi optimiranja brzine izgaranja.  Rezultat je visoki okretni moment pri niskim brzinama vrtnje motora uz izuzetnu štedljivost goriva. Toplinska učinkovitost motora je 40%, što je bolje od usporedivih dizelskih motora i omogućava malu potrošnju goriva i malu emisiju CO2.

Ovaj novi hibridni sustav daje najveću snagu od 116 KS. Posebna pažnja je posvećena krivulji snage, zahvaljujući čemu ovaj motor ima izuzetan odziv u vožnji. Kada je riječ o emisiji, model s pogonom na prednje kotače počinje s emisijom CO2 manjom od 90 g/km, dok je za izvedbu AWD-i ta vrijednost manja od 100 g/km. 

AWD-i pruža dodatnu stabilnost i prijenos snage na podlogu u svakodnevnoj vožnji, u lošim uvjetima i na skliskim površinama. Riječ je električnom sustavu koji je kompaktniji i lakši od mehaničkih sustava pogona na sve kotače (AWD).

Ovaj sustav usmjerava okretni moment na stražnju osovinu prilikom pokretanja automobila i tijekom ubrzavanja. U normalnoj vožnji, Yaris Cross koristi pogon prednjih kotača, ali kada sustav otkrije sklizavu podlogu, pogon na sve kotače se automatski uključuje. To se može dogoditi, primjerice, na mokrim granitnim kockama, po jakoj kiši, na mokrom ili utabanom snijegu ili na pijesku.

Yaris Cross ima isti međuosovinski razmak od 2.560 mm kao i novi Yaris hatchback, ali je ukupno 240 mm dulji, jer je prednji prevjes veći za 60 mm, a stražnji za 180 mm, čime je povećan unutarnji prostor. Odignutost od tla je povećana za 30 mm, a vozilo je ukupno više i šire – za 90 odnosno 20 mm.

Unutrašnjost je digitalizirana i definitvno dizajnom odražava i ono što ‘komunicira’ eskterijer, a to je moderan dizajn.