U svibnju 1990. godine Mercedes-Benz je na sajmu automobila predstavio električni koncept, koji nije bio samo jeftin marketinški trik. Naime, sa 190 E njemački automobilski div želio je testirati razne kombinacije pogona i baterije – uglavnom natrij-nikal kloridne ili natrij-sumporne, koje su u to vrijeme omogućavale veću gustoću od olovnih baterija.
U Ženevi se 1991. godine pojavio još napredniji koncept 190 E elektro u kojem je cijeli električni sklop postavljen tako da ne smanjuje prostor u kabini i prtljažniku. Koncept je imao dva istosmjerna magnetna motora (ukupno 44 KS), koji su pokretali stražnje kotače, a domet s jednim punjenjem je bio oko 110 kilometara – što u ono vrijeme nije bilo malo.
Već je tad 190 E Elektro imao regenerativno kočenje, a od verzija s konvencionalnim motorima bio je teži tek 200 kg. Mercedes nije stao samo na konceptima. Od 1992. do 1996. na njemačkom otoku Rügen, uz pomoć lokalnih vlasti, testirao je 10 primjeraka 190 E Elektro. Neki su imali ručne mjenjače, a neki su bili bez mjenjača. Izgrađena je i posebne mreže punionica sa solarnim panelima.
Automobile su vozili i taksisti, a jedan od njih je u godinu dana prešao 100.000 kilometara – bez ikakvih problema. Cijeli je projekt 1996. godine ugašen, a Mercedes se 24 godine kasnije kune u električnu budućnost…