Nova vremena nose i nove običaje, a Euro NCAP svake dvije godine nadopunjuje svoje proceduru crash testiranja i procjene sigurnosnih sustava automobila.
Noviteti su nova pokretna barijera u simulaciji frontalnog sudara koja će pomoću senzora pratiti kakav je utjecaj automobila na drugo vozilo u sudaru, odnosno putnika u drugom vozilu.
Tu je i uvođenje u crash test proceduru nove lutke, nazvane Thor, koja simulira tijelo muškarca srednje veličine. Ona će imati važnu ulogu u novoj testnoj proceduri, a to je procjena opasnosti i težine ozljeda pri mogućim sudarima tijela vozača i suvozača u bočnim naletima vozila. U završnim ocjenama bit će honorirana vozila koja imaju središnje zračne jastuke, koja štite vozače i suvozače, odnosno priječe opasan kontakt njihovih glava i tijela.
Posebno će se pratiti tehnologija automatskog kočenja u slučaju nužde te tehnologija koja upozorava na umor vozača.
Uvode se i posebne procjene pristupačnosti nakon sudara – pratit će se lakoća izvlačenja unesrećenih, električne ručke vrata te će posebno honorirane biti napredne eCall funkcije.
Doista, automobilima će biti teže nego ikad dobiti pet zvjezdica.