Velike rasprave se vode o dizelašima i, općenito, motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Europska unija iz godine u godinu postavlja sve strože granice po pitanju emisije CO2, a s Volkswagenovim lažiranjem emisija štetnih plinova dizelaši su postali predmet demoniziranja zbog visokih emisija po zdravlje opasnih dušikovih oksida. U tom konsonantnom ozračju ponekad se javi neka crna ovca, a u ovom slučaju to je njemački stručnjak Hans-Georg Marmit, iz organizacije KÜS.
– Zahvaljujući strožim standardima o emisiji, kao što je Euro 6d Temp standard uveden 2017. godine, emisije dušikovih oksida u novim modelima dramatično su pale. Zahvaljujući RDE (Real Driving Emissions, ili Mjerenja stvarne potrošnje) metodi mjerenja koja je uvedena prije nekoliko godina, kupci također mogu biti sigurni da će vozila praktički udovoljiti ovim malim vrijednostima. Stroga mjerenja ispušnih plinova čak su pokazala da je zrak koji izlazi iz ispušnih plinova najsuvremenijeg dizela manje zagađen od zraka koji je prethodno usisan – rekao je Marmit u izjavi njemačkim medijima.
Možda će se o ovome povesti veća rasprava, a možda će ova vijest proći kao tek još jedan šum u komunkacijskim kanalima, ali istina je da se na dizelašima još radi. Primjer je upravo Volkswagen, koji je u 2,0 TDI motor uveo dvostupanjski sustav pročišćavanja ispušnih plinova. U sustav se dvaput ubrizgava AdBlue, tekućina koja reducira emisije dušikovih oksida. Je li to dovoljno? To će sigurno pokazati nove analize emisija štetnih plinova.