Pod velikim je pritiskom njemački ministar prometa Andreas Scheuer, koji je krajem travnja predstavio novi, stroži Pravilnik o kaznama u prometu da bi nakon par tjedana počeo lobirati protiv iste odluke.
Podsjetimo, od 28. travnja vozače u Njemačkoj čekaju mnogo teže kazne za prekršaje u prometu. Vozite li 21 km/h brže od ograničenja u naseljenim područjima čeka vas kazna od 80 eura, dva kaznena boda te će vam oduzeti vozačku dozvolu na mjesec dana. Sve navedena kazne vrijede i ako ste brži od 28 km/h na otvorenoj cesti (prije – oduzimanje vozačke: grad 31 km/h, a otvorena cesta 41 km/h).
U međuvremenu je pronađena greška u Pravilniku o kaznama u prometu jer se jedan njegov dio ne poziva na članak u Zakon o sigurnosti prometa, pa je Scheuer dobio i podlogu za suspendiranje. No, problem je s kaznama koje su registrirane u periodu od 28. travnja. Državu potencijalno čekaju stotine tisuća tužbi, ako je uredba nelegalna.
Čelnici saveznih država su ogorčeni postupanjem Scheuera. Sad je definirano da svi vozači kojima je u postupku oduzimanje vozačke dozvole ili su se žalili na tu odluku neće na kraju biti sankcionirani – pod jednim uvjetom, ako njihov prekršaj nije takav da zahtijeva oduzimanje vozačke dozvole po starom Pravilniku o kaznama u prometu.
No, što je s onima kojima je već oduzeta vozačka dozvola po novom Pravilniku? Načelno, oni je ne bi trebali dobiti natrag, odnosno trebali bi odslužiti svoju kaznu. Savezne države ipak pišu autonomna pravila pa ono što bi trebalo biti često neće odgovarati onome što jest. U Saarlandu, pak, pišu svoja pravila pa vozačima kojima su već oduzete vozačke dozvole omogućuju da ih dobiju natrag – ako se ne radi o brzinama koje bi bile kažnjive po starom Pravilniku. U Baden-Württembergu neće oduzimati vozačke dozvole svima koji su još u postupku, a onima koji su već dobili rješenje o zabrani vožnje nudi se da svoj prigovor uruče regionalnom sudskom vijeću, koje će ga razmatrati.
Ovakav kaos već dugo nije viđen ne samo u njemačkoj prometnoj regulativi nego i mnogo šire.