Djeluje poput znanstvene fantastike, ali plutajući tuneli dio su norveškog plana, odnosno nove autoceste E39, koja će povezivati Kristiansand na jugu države te Trondheim na sjeveru (oko 700 kilometara). Dosad je tu vezu osiguravalo nekoliko cesta i trajekata, a nova autocesta će smanjiti putovanje s 21 sata na 10 sati.
Nova autocesta imat će nekoliko inovativnih detalja, a jedan od njih su tuneli ispod razine mora. Neki će biti bušeni duboko ispod dna mora, a neki će biti plutajući – oni će biti učvršćeni pomoću posebnih stupova fiksiranih na morsko dno ili pomoću pontona. U jednom i drugom slučaju ostvat će se dovoljno prostora za promet brodova. Ovakav tip gradnje otvara mnoga pitanja o sigurnosti, ali Norvežani su u ovaj projekt uključili cijelu vojsku stručnjaka s ranih instituta i fakulteta pa se i očekuju kvalitetna rješenja. Trošak izgradnje autoceste bit će oko 47 milijardi dolara, ali mnogi stručnjaci procjenjuju da su realnije vrijednosti oko 60 ili čak 70 milijardi dolara. Autoceste bi trebala biti dovršena do 2050. godine.
Većina prometa ići će ispod zemlje kako bi se izbjegli oštri vremenski uvjeti, ali i kako bi se sačuvala priroda. Radovi na prvom tunelu Rogfast (na slici gore, dužina 27 kilometara, maksimalna dubina 392 m ispod mora) već su počeli i samo na njega je već utrošeno dvije milijarde dolara…