Izgradnja najdužeg uronjenog tunela na svijetu započela je u Danskoj, koji će Dansku povezati s Njemačkom od 2029. godine. Takozvani tunel Fehmarnbelt bit će dug 18 kilometara, a putovanje do i iz Skandinavije bit će znatno kraće.
Prolaz će se sastojati od dijelova tunela potopljenih u Baltičkom moru i stoga se neće bušiti u morsko dno poput tunela La Manchea. Veza između njemačkog otoka Fehmarn i danskog otoka Lolland bit će najduži kombinirani cestovni i željeznički tunel na svijetu.
Trenutno se za promet mora koristiti trajektna linija Puttgarden-Rødby ili alternativni put preko Flensburga i Koldinga, njemačkim A7 i danskim E45 i E20.
– S novom vezom, putovanje vlakom od Kopenhagena do Hamburga više ne traje 4,5 sata, već samo 2,5 sata – rekao je Jens Ole Kaslund, tehnički direktor u Femern A/S, danskoj državnoj tvrtki odgovornoj za projekt i dodao:
– Tunelom ćete uštedjeti oko sat vremena vožnje automobilom.
Sada je uvedena još jedna trajektna linija između Njemačke i Danske, koja traje oko 45 minuta, pod uvjetom da je sve u redu. Međutim, vrijeme čekanja može se znatno povećati, posebno ljeti. Jednom kada se tunel izgradi, prijelaz će trajati 7 minuta vlakom i 10 minuta automobilom. Za izgradnju tunela bit će potrebno oko 3000 ljudi dok proračun za izgradnju iznosi oko 7 milijardi eura.
Izgradnja samog tunela započet će tek 2023., a za dijelove tunela bit će potrebna količina čelika jednaka približno pedeset Eiffelovih tornjeva.