Proizvođači električnih automobila hvale se dometom svojih vozila, ali sve to ne znači mnogo kad dođe zima i prednost se istopi. Električna vozila još nemaju kvalitetan odgovor na temperature ispod nule. Američki autoklub (AAA) je proveo istraživanje o gubitku dometa kod električnih automobila u različitim vremenskim uvjetima na prijeđenih 1600 kilometara.
Procijenjene temperature okoline uključivale su – 6 stupnjeva, 23 stupnja (referenta vrijednost za idealne uvjete rada) te 35 stupnjeva. Za vruće i hladne temperature procijenjen je učinak različitih HVAC sustava (grijanje, klimatizacija i ventilacija) na domet baterija.
Prosječna temperatura okoline od – 6 stupnjeva rezultirala je smanjenjem kombiniranog dometa vožnje za 12 posto. Prosječna temperatura okoline od 35 stupnjeva rezultirala je smanjenjem kombiniranog dometa vožnje za 4 posto.
Korištenje HVAC-a rezultira značajnim smanjenjem dometa vožnje. Prosječno korištenje HVAC-a na – 6 stupnjeva rezultiralo je smanjenjem kombinirane vožnje za 41 posto dosega. Prosječno je korištenje HVAC- na temperaturi okoline od 35 stupnjeva rezultiralo smanjenjem od 17 posto kombiniranog dometa vožnje.
Znači, vozilo s dometom od 400 km u zimskim uvjetima past će na 236 km (- 6 stupnjeva), uključite li grijanje. Ovaj pad spriječit ćete ako se odlučite smrzavati i ne pritisnete dugme HEAT. Nije impresivno, pogotovo u državama poput Hrvatske, koje nemaju razvijenu infrastrukturu punionica.