Zrakoplovne tvrtke mogu smanjiti emisije i uštedjeti na troškovima goriva za transatlantske letove, potvrđuje novo istraživanje istraživača sa Sveučilišta Reading. Konkretno, znanstvenici su otkrili da su komercijalni letovi između New Yorka i Londona prošle zime mogli potrošiti čak 16 posto manje goriva da su bolje iskoristili vjetrove na velikim visinama. Novi sateliti uskoro će poboljšati praćenje transatlantskih letova, aznanstvenici kažu da to može omogućiti zrakoplovima fleksibilniju putanju leta. To zauzvrat znači da zrakoplovi mogu prilagoditi putanju tijekom leta na velike daljine kako bi točnije pratili povoljne vjetrove i izbjegavali nepovoljne.
Istraživači Sveučilišta Reading kažu kako je njihova metoda isplativa za zrakoplovne tvrtke, a također je učinkovit način za zrakoplovnu industriju da smanji emisije. Trenutne transatlantske putanje leta znače da zrakoplovi troše više goriva i emitiraju više ugljičnog dioksida nego što je potrebno, ističe dr. Cathie Wells, matematičarka na Sveučilištu Reading i autorica istraživanja.
Znanstvenici kažu kako će nadogradnja na učinkovitije zrakoplove i prelazak na čistije alternative poput električnih zrakoplova znatno smanjiti emisije, ali ova tranzicija bit će skupa i trebat će desetljeća za finaliziranje. Njihov prijedlog, s druge strane, može ponuditi pogodnosti odmah i uz djelić cijene. Studija objavljena u časopisu Environmental Research Letters analizirala je približno 35.000 letova u oba smjera između New Yorka i Londona od 1. prosinca 2019. do 29. veljače 2020.
Otkrili su da su učinkovitijim prilagođavanjem putanja leta stražnjim vjetrovima zrakoplovne tvrtke mogle u prosjeku uštedjeti gorivo u vrijednosti od približno 200 kilometara po letu. To bi značilo smanjenje emisije ugljičnog dioksida za 6,7 milijuna kilograma tijekom razdoblja koje su istraživači analizirali. Zrakoplovna industrija trenutno je odgovorna za oko 2,4 posto svih emisija ugljičnih plinova, kojima su izvor ljudi.