Motori s unutarnjim sagorijevanjem: Je li rješenje agregat koji kombinira benzinsko i dizelsko gorivo?!

Ideja je zanimljiva, ali na ruku joj ne ide činjenica da većina proizvođača automobila već uvelike svoje budžete prebacuje u razvoj električnih vozila

Koliko god je nekima od nas teško priznati, tehnologija s dizelašima i benzincima nailazit će na sve više prepreka i regulatornih slijepih ulica da će na kraju biti neisplativa proizvođačima automobila. Čak je i jedan Generel Motors najavio da će od 2035. godine proizvoditi samo električna vozila. Isti onaj General Motors koji sad još ima V8 motore, velike pick-upove, Corvetteu… Ima li spasa za benzince i dizelaše? Oni trebaju tehnologiju koja će dramatično smanjiti emisije štetnih plinova, a jedna od njih je Reactivity Controlled Compression Ignition (RCCI) ili Reaktivno kontrolirana kompresija paljenja. RCCI je tehnologija sagorijevanja motora s dvostrukim gorivom koja je razvijena u laboratorijima Sveučilišta Wisconsin-Madison Research Center.

RCCI je inačica paljenja s kompresijom homogenog punjenja (HCCI) koja pruža veću kontrolu nad postupkom izgaranja i ima potencijal dramatično smanjiti potrošnju goriva i emisije. Tehnologija koristi miješanje goriva u cilindrima s najmanje dva goriva različite reaktivnosti i višestrukim ubrizgavanjem kako bi se kontrolirala reaktivnost goriva u cilindrima te kako bi se optimizirala faza izgaranja, njezino trajanje i veličina. Postupak uključuje uvođenje goriva male reaktivnosti u cilindar kako bi se stvorio dobro izmiješani naboj goriva, zraka i recirkuliranih ispušnih plinova. Gorivo visoke reaktivnosti ubrizgava se prije nego što se dogodi paljenje prethodno pomiješanog goriva s jednim ili više ubrizgavanja izravno u komoru za izgaranje. Primjeri uparivanja goriva za RCCI su mješavine benzina i dizela, etanola i dizela te benzina i benzina s malim dodacima pojačivača cetanskog broja. RCCI omogućuje optimizaciju izgaranja, smanjujući emisije bez potrebe za postupcima naknadne obrade. Prikladnim odabirom reaktivnosti punjenja goriva, njihove relativne količine, vrijeme i izgaranje mogu se prilagoditi postizanju optimalne izlazne snage (učinkovitost goriva), pri kontroliranim temperaturama (kontroliranje NOx) s kontroliranim upravljanjem ispušnim plinovima. Ključne prednosti RCCI motora uključuju: smanjene emisija NOx i PM,  smanjenje gubitaka prijenosa topline, povećana učinkovitost goriva, taj sustav eliminira i potrebu za skupim sustavima naknadne obrade.

Ideja je zanimljiva, ali na ruku joj ne ide činjenica da većina proizvođača automobila već uvelike svoje budžete prebacuje u razvoj električnih vozila. Možda je prekasno.