Pokazalo se da biogorivo E10 koje je namijenjeno zaštiti klime ima znatan nedostatak. Prema njemačkog Instituta Fraunhofer, to gorivo povećava rizik od širenja kancerogenih isparenja oštećujući filtar s aktivnim ugljenom u automobilima.
Dodavanjem 5 do 10 posto bioetanola u gorivo smanjuje se udio fosilnih goriva. To bi trebalo smanjiti emisiju stakleničkih plinova. No, prema novoj studiji Fraunhofer instituta za zaštitu okoliša, sigurnost i energetsku tehnologiju, dodani bioetanol utječe na filtere s aktivnim ugljenom u spremniku goriva (za zadržavanje benzinskih para), omogućujući istjecanje otrovnih benzinskih para. Tijekom isparavanja mogu se osloboditi kancerogeni ugljikovodici jer se filteri s aktivnim ugljenom u rezervoarima brže oštećuju s korištenjem E10 goriva.
Rezultati četverogodišnjeg ispitnog razdoblja pokazuju da se kapaciteti filtera s aktivnim ugljenom u vozilima koja su trajno napunjena E10 gorivom smanjuju što dulje vozila rade. Ovaj se učinak ne primjećuje u istoj mjeri bez dodavanja etanola. Prema istraživačkom timu, nema razloga za paniku, ali oni toplo preporučuju redovito provjeravanje rada filtera s aktivnim ugljenom, koji su do sada pregledavani samo tijekom instalacije.
Tijekom istraživanja nisu primijećena oštećenja na motoru.