Problem za ekološki prihvatljivije gorivo: E10 benzin može ispuštati kancerogene pare!

Rezultati četverogodišnjeg ispitnog razdoblja pokazuju da se kapaciteti filtera s aktivnim ugljenom u vozilima koja su trajno napunjena E10 gorivom smanjuju što dulje vozila rade

Pokazalo se da biogorivo E10 koje je namijenjeno zaštiti klime ima znatan nedostatak. Prema njemačkog Instituta Fraunhofer, to gorivo povećava rizik od širenja kancerogenih isparenja oštećujući filtar s aktivnim ugljenom u automobilima.

Dodavanjem 5 do 10 posto bioetanola u gorivo smanjuje se udio fosilnih goriva. To bi trebalo smanjiti emisiju stakleničkih plinova. No, prema novoj studiji Fraunhofer instituta za zaštitu okoliša, sigurnost i energetsku tehnologiju, dodani bioetanol utječe na filtere s aktivnim ugljenom u spremniku goriva (za zadržavanje benzinskih para), omogućujući istjecanje otrovnih benzinskih para. Tijekom isparavanja mogu se osloboditi kancerogeni ugljikovodici jer se filteri s aktivnim ugljenom u rezervoarima brže oštećuju s korištenjem E10 goriva.

Rezultati četverogodišnjeg ispitnog razdoblja pokazuju da se kapaciteti filtera s aktivnim ugljenom u vozilima koja su trajno napunjena E10 gorivom smanjuju što dulje vozila rade. Ovaj se učinak ne primjećuje u istoj mjeri bez dodavanja etanola. Prema istraživačkom timu, nema razloga za paniku, ali oni toplo preporučuju redovito provjeravanje rada filtera s aktivnim ugljenom, koji su do sada pregledavani samo tijekom instalacije.

Tijekom istraživanja nisu primijećena oštećenja na motoru.