Grčka je prva zemlja u Europskoj uniji koja koristi elektronički sustav naplate cestarine u kojem se vozačima automobila naplaćuju samo stvarni pređeni kilometri autocestom. Novi sustav tvrtke Kapsch TrafficCom nadopunjuje nepopularni postojeći sustav plaćanja koji vozačima naplaćuje cijeli dio ceste, čak i ako izađu nakon prve naplatne naplate.
Europska unija na tradicionalno plaćanje po dionicama gleda kao na nepravedan model i promovira naplatu samo stvarno prijeđenih kilometara. Ova metoda bit će obavezna za nove rute cestarine te je preporučena i za staru mrežu autocesta. To znači da prelazak na novi sustav naplate autoceste A8 (Atena – Patras) u prosincu 2020. nije samo revolucionaran za Grčku, već će vjerojatno stvoriti primjer u cijeloj EU.
Automobili će biti opremljeni elektronskim jedinicama koje se pričvršćuju na unutarnje vjetrobransko staklo. Kad automobil uđe na punkt za naplatu cestarine, sustav će automatski teretiti troškove cestarine s korisničkog računa vlasnika i otvorit će se rampa kako bi vozilo moglo proći na autocestu. Kada vozilo izađe s rute, svi preplaćeni troškovi za cijelu dionicu bit će vraćeni na račun vozača u transakciji naplate prema kilometraži.
Čelnici gradova i mjesta duž autoceste Atena-Patras lobirali su za uvođenje hibridnog sustava s više traka cestarine, starog sustava naplate i novog. Razlog je taj što su vozači koji žele izbjeći troškove cijelog dijela autoceste A8 ostali na cestama koje prolaze kroz gradove, što je rezultiralo znatnim opterećenjem bukom i emisijama. U budućnosti je moguće odrediti cestarinu za vozila prema različitim ekološkim standardima: električna vozila bi plaćala manje od benzinaca ili dizelaša, na primjer.