Propast solarnih cesta: Na papiru odlično, u praksi ne funkcionira!

Na jednoj kineskoj testnoj cesti, pet dana nakon instalacije, ukraden je prvi solarni panel...

Ideja se na papiru čini izvrsnom, ali u praksi jednostavno ne ide. Ogromna mreža svjetskih cesta čini se idealnom za instalaciju solarnih ploča. Ne treba tražiti dodatne dozvole, infrastruktura je tu, a izaberu li se i ceste u dijelovima gdje ima sunca, struja će se proizvoditi brež nego što hrčak vrti svoje kolo.

Počeli su i pilot projekti u SAD-u i Francuskoj. Ideja je u Francuskoj bila da solarana cesta napaja strujom uličnu rasvjetu, ali ona se nikada nijhe ostvarila. Od njezine instalacija 2016. godine do 2018. godine pojavila su se prva puknuća pa je 90 metara ceste (od ukupno jednog kilometra) opet pokriveno asfaltom. Umjesto planiranih 150.000 kWh godišnje cesta je proizvodila samo 80 kWh. Francuzi tvrde da je ovo prvi i posljednji projekt takve vrste. Na jednoj kineskoj testnoj cesti, pet dana nakon instalacije, ukraden je prvi solarni panel…

No, razlozi za neisplativost solarnih cesta mnogo su jednostavniji. One ne proizvode dovoljno energije kao solari paneli s mogućnošću praćena Sunca, pa čak i fiksni paneli koji su postavljeni pod idealnim kutom. Pokazuje to i ovaj graf na kojem je prikazano kolektiranje energije, solarnog panela s praćenjem, solarnog panela postavljenog ravno (na cestu) i solarnog panela pod kutom.

Postavljanje panela na cestu rezultira sa 60 posto manje prikupljanja energije nego kod panela koji su u idealnom položaju predma Suncu, piše portal Interesting Engineering.