Biciklisti nerijetko pedaliraju punom parom kao da ih čopor gladnih predatora goni. Često sa slušalicama na ušima vozeći slalom. Trenutak nepažnje i evo je! Nesreća! Šteta! Ili kolizija s pješakom, a možda i ozljede. Što kad je za nesreću i štetu kriv i odgovoran biciklist, kako i od koga naplatiti štetu. Odgovor zahtjeva duboki uzdah i može se sažeti u samo jednu riječ. Teško!
Ono što vrijedi za automobile, ne vrijedi za bicikle kad je obavezno osiguranje u prometu u pitanju. Kao što vam je dobro poznato, zakon pomno regulira osiguranje vlasnika odnosno korisnika vozila od odgovornosti za štete nanesene trećim osobama tzv. osiguranje od automobilske odgovornosti. Toga obaveznog osiguranja za bicikle nema. Samo da se razumijemo i otklonimo sumnje što se pod pojmom bicikla podrazumijeva prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama: »bicikl« je vozilo koje ima najmanje dva kotača i koje se pokreće isključivo snagom vozača ili koje je opremljeno pedalama i pomoćnim električnim motorom čija najveća trajna snaga nije veća od 0,25 kW i koja se progresivno smanjuje do nule kad brzina dostigne 25 km/h, ili prije, ako vozač prestane pokretati pedale“. Što kad vam takvo prometalo uzrokuje štetu? Nema obaveznog osiguranja! Ne može se računati da ćete se naplatiti uz malo truda s njegove police. Snalazite se kako znate i umijete. Takvu regulativu, tj. izostanak obveznog osiguranja za bicikle dugujemo davnoj percepciji biciklista kao slabijih sudionika u prometu, koje štoviše treba zaštiti od šteta koje mogu pretrpjeti u prometu. Automobili su opasna stvar, a smatralo se da biciklisti rijetko izazivaju prometne nesreće i kao takvi ne predstavljaju povećanu opasnost.
Što ćemo sada? Ništa, redovni put! Redovni pravni put! Štetu u pravilu možete naplatiti od pojedinca, bicikliste koji vam je uzrokovao štetu. Znate i sami kojom brzinom se vode i završavaju sudski postupci u parnicama za naknadu štete, ako vam biciklist dragovoljno ne bude htio istu nadoknaditi mirnim putem. Osim toga i nakon što dobijete primjerice, presudu u svoju korist, treba se i naplatiti. Ovrha, eventualno blokiran račun bicikliste, sto problema može se na tom putu do naknade štete što ju je prouzrokovao biciklist pojaviti. Pazite i na dokaze! Izlazak policije na mjesto događaja tj. „papir od policije“ i te kako je poželjan dokaz o odgovornosti bicikliste za uzrokovanu štetu.
Stvari se međutim, ipak kreću i kreću se na bolje. Pojedina osiguravajuća društva osluhnula su potrebe tržišta. Javljaju se osiguravajuća društva koja nude osiguranja za bicikliste. Pojavili su se novi paketi osiguranja kojima je biciklist osiguran u slučaju odgovornosti za štetu na automobilu, sudara s automobilom ili pješakom te pada s bicikla (nezgoda). Postoje čak i paketi koji obuhvaćaju osim osiguranja od odgovornosti (a to osiguranje obuhvaća pokriće za štete nanesene trećim osobama i/ili njihovim stvarima), osiguranje od posljedica nesretnog slučaja ali i osiguranje od krađe bicikla. Nećete vjerovati ali postoje i osiguravajuća društva kod kojih je odgovornost bicikliste moguće osigurati i putem osiguranja kućanstva, budući uvjeti za osiguranje kućanstva uključuju i osiguranje ugovaratelja i članova njegovog kućanstva za štete uzrokovane korištenjem bicikla bez motora.
Znači mogućnosti za osiguranje ima, no nemojmo se lagati još su uvijek rijetki biciklisti koji imaju osigurateljno pokriće svoje odgovornosti. Stoga pokušajte, ako je ikako moguće ne imati nikakav sraz s biciklistom koji bi vam mogao uzrokovati štetu. Ako se to ipak dogodi uzdajte se u sreću da ste naletjeli na nekog koji ima osiguranje za bicikliste u protivnom morat ćete se pošteno namučiti da dođete do odštete ako se ne radi o nekom „poštenjačini“ koji će štetu dobrovoljno nadoknaditi.
Što ako je biciklist kriv za oštećenje vozila ili ozljedu pješaka: Jedino rješenje je dugotrajna parnica
Stvari se međutim, ipak kreću i kreću se na bolje. Pojedina osiguravajuća društva osluhnula su potrebe tržišta. Javljaju se osiguravajuća društva koja nude osiguranja za bicikliste