Zahvaljujući rekordnoj nestašici novih vozila, mnogi rabljeni automobili prodaju se za više novca od istih i potpuno novih automobila. Prosječni rabljeni automobil sada je gotovo 30 posto skuplji nego prošle godine neposredno prije zatvaranja granica zbog koronavirusa. Ujedno su cijene rabljenih automobila porasle su za 1,7 posto u svakom od posljednja tri tjedna, prema podacima tvrtke Cox Automotive, koja prati preko šest milijuna vozila godišnje na aukcijama samo za veletrgovce.
Uzmimo za primjer Kia Soul. Nova Kia Soul LX 2021. godine bilježi cijenu od 17.724 USD. Pa ipak, ovakva jednogodišnja Kia Soul LX iz 2020. godine u istoj boji i s identičnim opcijama kupljena je za 18.500 dolara s 5000 milja na kilometraži u aukcijskoj tvrtki Manheim Auctions. To nije sve. Kupac je također morao platiti aukciju od 500 dolara kao pristojbu za kupnju. Ako tome dodate 200 USD za provjere nakon prodaje, troškove prijevoza i uklanjanje onečišćenog ulja, ta će se razlika u cijeni povećati na između 1500 i 2000 USD više za rabljeni model. Nije ovo jedini primjer, u Americi je ovakih slučajeva koliko hoćete.
Zašto se ovo događa? Zbog odnosa ponude i potražnje. Postrojenja se zatvaraju i smanjuju broj proizvedenih automobila zbog nedostatka mikročipova. Ogromna je potražnja za njima u svijetu pa kasne isporuke automobila pa čak i uređaja poput Playstationa 5. Današnji automobili zahtijevaju računala, čipove i senzore. Nema čipa? Nema automobila!