Rasprave o uvođenju stroge Euro 7 norkme ulaze u samo završnicu. Ona bi trebala postati važeća 2025. ili 2026. godine, a krene li se s najradikalnijim prijedlogom koji promoviraju neke članice EU, emisijski standardi novih automobila bili bi toliko strogi da bi to vjerojatno bio kraj motora s unutrašnjom sagorijevanjem.
Volkswagen također pretpostavlja da bi nova pravila značila kraj čak i za mnoge hibridne automobile. Do sada su benzinski i dizelski automobili s takozvanim blagim hibridnim sustavima zadovoljili trenutne granične vrijednosti i standarde potrošnje. Drugačije bi bilo s EU7.
– Bojimo se da 48-voltni sustav neće biti dovoljan – rekao je visoki menadžer VW-a za Business Insider.
– Instalacija većeg elektromotora je, međutim, nesrazmjerno skupa.
Prema VW-u dodatni troškovi za nadogradnju i smanjenje emisija štetnih plinova iznosili bi nekoliko tisuća eura po vozilu. Takav bi iznos imao neposredni utjecaj na brojke prodaje manjih modela. Mali automobili izgubili bi svoju troškovnu prednost, a s njima i kupce. Iz VW-a stiže poruka da novi (mali) automobili neće biti dostupni ljudima s nižim primanjima. Koliko niskim? E, to još ne znamo.
Mnogi proizvođači već su ukinuli svoje mikro modele pa više, na primjer, nema Opel Adama i Karla ili Forda Ka… Shvatite ovo i kao dio lobističkih napora da se ostvare što bolje pozicije u pregovorima s EU i da nova Euro norma ipak osigura prijezlani period prema električnim automobilima.