Automobilski koncern pomalo čudnog naziva Stellantis (prije bi odgovarao liniji čokolada, jogurta ili multivitamina) okuplja 14 marki, sva ono što je prije bilo pod ingerencijom Fiat Chryslera i PSA grupacije. Nije tajna da neke marke zarađuju, a neke su samo ukras na poglavičinoj perjanici.
Alfa Romeo, Lancia i Chrysler zvučna su imena, ali ona s profitabilnošću imaju veze koliko i Kinezi s košarkom. Dogodi im se povremeno Yao Ming, ali, generalno, ne ide im baš. Tu je i DS, kao svojevremeno luksuzna Citroenova marka, a danas samostojeći proizvođač.
Sada je direktor Stellantisa i jedan od najboljih menadžera u autoindustriji, Carlos Tavares, nedvosmisleno najavio da sve ove marke i proizvođači imaju točno deset godina da dokažu svoju vrijednost. Rječnikom Toma Cruisea u filmu Jerry Maguire, Tavares im je rekao: Show Me the Money ili barem kvalitetne ideje. Ne bude ili toga, gašenje je jedina opcija.
Zasad je u najboljem položaju Alfa Romeo jer će ta marka dobiti nekoliko SUV-ova, ali opet ostaje upitno kako će ih tržište prihvatiti. Ostali? Lanica prodaje prapovijesni Ypsilon na talijanskom tržištu, Chrysler se muči s nekoliko monovolumena i već arhivskim modelom 300, a DS radi na pozicioniranju.
Ako vam se deset godine čini puno, vjerujte nije. U tom periodu treba osmisliti strategiju pa potom konstruirati i tržištu ponuditi nekoliko dobro prihvaćenih modela. Zamislite Lanciu koja danas ima jedan automobil, a za deset godina bi trebala imati još dva-tri modele koji donose novac.
Inače, Carlos Tavares je status stekao i nemilosrdnim rezanjem suhih grana – i to ne u voćnjaku…