Odluka Stellantisa: Alfa Romeo, Lancia, DS i Chrysler imaju još (samo) deset godina!

Ako vam se deset godine čini puno, vjerujte nije. U tom periodu treba osmisliti strategiju pa potom konstruirati i tržištu ponuditi nekoliko dobro prihvaćenih modela

Automobilski koncern pomalo čudnog naziva Stellantis (prije bi odgovarao liniji čokolada, jogurta ili multivitamina) okuplja 14 marki, sva ono što je prije bilo pod ingerencijom Fiat Chryslera i PSA grupacije. Nije tajna da neke marke zarađuju, a neke su samo ukras na poglavičinoj perjanici.

Alfa Romeo, Lancia i Chrysler zvučna su imena, ali ona s profitabilnošću imaju veze koliko i Kinezi s košarkom. Dogodi im se povremeno Yao Ming, ali, generalno, ne ide im baš. Tu je i DS, kao svojevremeno luksuzna Citroenova marka, a danas samostojeći proizvođač.

Sada je direktor Stellantisa i jedan od najboljih menadžera u autoindustriji, Carlos Tavares, nedvosmisleno najavio da sve ove marke i proizvođači imaju točno deset godina da dokažu svoju vrijednost. Rječnikom Toma Cruisea u filmu Jerry Maguire, Tavares im je rekao: Show Me the Money ili barem kvalitetne ideje. Ne bude ili toga, gašenje je jedina opcija.

Zasad je u najboljem položaju Alfa Romeo jer će ta marka dobiti nekoliko SUV-ova, ali opet ostaje upitno kako će ih tržište prihvatiti. Ostali? Lanica prodaje prapovijesni Ypsilon na talijanskom tržištu, Chrysler se muči s nekoliko monovolumena i već arhivskim modelom 300, a DS radi na pozicioniranju.

Ako vam se deset godine čini puno, vjerujte nije. U tom periodu treba osmisliti strategiju pa potom konstruirati i tržištu ponuditi nekoliko dobro prihvaćenih modela. Zamislite Lanciu koja danas ima jedan automobil, a za deset godina bi trebala imati još dva-tri modele koji donose novac.

Inače, Carlos Tavares je status stekao i nemilosrdnim rezanjem suhih grana – i to ne u voćnjaku…