Vožnja neosiguranog vozila je višestruko opasna, a na kraju i potencijalno iznimno skup pothvat za samoga vozča. Hrvatski ured za osgiranje jasno navodi:
– U slučaju kada vlasnik odnosno vozač neosiguranog i neregistriranog vozila skrivi prometnu nesreću dužan je vratiti cjelokupni potraživani iznos, a za ispunjenje svoje zakonske obveze jamči svojom cjelokupnom imovinom. S obzirom na to da iznosi šteta, u pojedinim slučajevima, znaju biti i veći od milijun kuna, vlasnici neosiguranih i neregistriranih vozila često moraju dati svoju višegodišnju ušteđevinu, prodati automobil ili nekretninu kako bi podmirili troškove.
Koliko je neosiguranih automobila na našim cestama? Broj nije zanemariv, a zbog nove tehnologije koju koristi policija, on statistički raste. Broj neosiguranih automobila iz godine u godinu je sve manji, ali nova tehnologija omogućuje policiji da utvrdi veći broj slučajeva nego prije.
– U 2020. godini u prometu na cestama evidentirano 17.832 neregistrirana i tehnički nepregledana vozila. Godinu ranije je evidentirano 15.667 neregistriranih i tehnički nepregledanih vozila, a u 2018. godini je evidentirano njih 13.511. Povećanje broja utvrđenih prekršaja pripisujemo značaju mobilnih uređaja sa sustavom za automatsko prepoznavanje registarskih pločica (ANPR) pomoću kojih prometna policija sustavno identificira neregistrirana vozila i sankcionira prekršitelje. Sustav je djelo hrvatskih programskih stručnjaka, a kamere ANPR-a očitavaju i do 10 vozila u sekundi s točnošću 90 posto danju ili noću, u uvjetima smanjene vidljivosti te pri brzinama većim od 200 kilometara na sat. Također je za napomenuti kako Ministarstvo unutarnjih poslova i Hrvatski ured za osiguranje (HUO) konstantno provode kampanju Stop neosiguranim vozilima kako bi se smanjio njihov broj te podigla svijest javnosti da su neosigurana vozila najčešće tehnički neispravna i da ugrožavaju ostale sudionike u prometu. Ova je kampanja započela 2009. kada smo bilježili 300.000 neosiguranih vozila, dok je danas taj broj daleko puno manji – kažu u MUP-u.
Manji je, ali 2020. godine i dalje je bilo 17.832 slučaja. Dakle, vozači još riskiraju i čine nešto što ne bi trebali. Ako ništa drugo možda ih u takvoj vožnji demotivira nova tehnologija policije, odnosno kamere i softver koje imaju mogućnost prepoznati vozila koja su neosigurana. O tome da je s neosigurnim vozilima sve teže govori i podatak o logistici koju policija ima na raspolaganju. Trenutno na području Republike Hrvatske prometna policija ima ukupno 21 mobilni ANPR uređaj, kojima se sustavno identificiraju neregistrirana vozila i sankcioniraju prekršitelji. Isto tako, na području Republike Hrvatske postavljena su ukupno 103 fiksna uređaja za nadzor brzine kretanja vozila, od kojih velika većina ima mogućnost automatskog prepoznavanja registarskih pločica.
Hrvatski ured za osiguranje navodi i sljedeće:
– Kao vlasnik motornog vozila dužni ste prije uporabe motornog vozila sklopiti ugovor o osiguranju od automobilske odgovornosti te ga obnavljati sve dok je motorno vozilo u prometu, odnosno dok nije odjavljeno i dok registarske pločice nisu vraćene nadležnoj policijskoj upravi
– Neplaćanjem prosječne godišnje premije osiguranja od oko 1.000,00 kn, odnosno nesklapanjem ugovora o osiguranju od automobilske odgovornosti izlažete se riziku da za eventualno prouzročenu milijunsku štetu odgovarate neograničeno vlastitom imovinom
– Zaustavi li vas policija dok upravljate motornim vozilom za koje nije sklopljena polica osiguranja od automobilske odgovornosti predviđen je iznos kazne od 5.000,00 kn pa čak do 50.000,00 kn
– Vozači koji upravljaju motornim ili priključnim vozilom koje nije registrirano ili kojem je isteklo važenje prometne dozvole propisana kazna je do 2.000,00 kn
Ne vozite neosigurano vozilo… Na kraju vas ta pogreška može koštati kazne ili čak nekoliko stotina tisuća kuna u slučaju prometne nesreće.