Inženjeri tvrtke Mahle razvili su električni motor koji ne koristi trajne magnete. Ima potencijal za pogon širokog spektra vozila, vrlo je učinkovit i može se proizvesti bez upotrebe rijetkih minerala.
Novi motor, koji je Mahle stvorio bez magneta, je prvi takve vrste koji koristi skalabilnu konstrukciju što znači da se može koristiti za pogon raznih vrsta vozila, od malih osobnih automobila do većih gospodarskih.
Motor djeluje stvaranjem potrebnog magnetskog polja pomoću bakrenih zavojnica smještenih unutar rotora koji zamjenjuju uobičajene trajne magnete. Ključni dio sklopa je bežični odašiljač koji koristi izmjenično polje za slanje energije na rotor. To se polje zatim pretvara u istosmjernu struju za već spomenute zavojnice, stvarajući dodatno magnetsko polje koje omogućuje motoru da stvara moment. Prema Mahleu, sposobnost podešavanja parametara magnetizma rotora, umjesto da je ograničena upotrebom tradicionalnih magneta, dovela je do maksimalnih performansi kroz cijeli raspon radnih brzina. Stoga je sposoban postići učinkovitost veću od 96%, nešto što trenutno mogu ponuditi samo pogonski agregati Formule E. Tvrtka najavljuje veliko povećavanje dometa električnih vozila – do 30 posto, ali i mnogo nižu cijenu od ostalih električnih motora.
Trajni magneti koji se koriste u većini sadašnjih motora dostupnih na tržištu izrađeni su od minerala kao što su neodim, disprozij ili itrij. Bez upotrebe tih magneta, nema potrebe za izvorima tih materijala.
Mahle je već poslao prototipove na adrese nekoliko proizvođača automobila na ispitivanje i ocjenu, a predviđa da će masovna proizvodnja započeti do kraja 2023. godine.