Automobili poput BMW-a X6 ili X4, odnosno Audija Q8 ili Mercedes-Benza GLC postali su daleko više od tržišne niše. Oni svojim proizvođačima donose veliku zaradu. Da vam je netko prije 20 godina rekao da će kupci hrliti u salone ne bi li naručili 100 tisuća eura vrijedan kupe-SUV vjerojatno biste mu rekli da ode na liječnički pregled. Međutim, vremena se mijenjaju, a ovaj karoserijski oblik ima sve više poklonika. Nekima se neće svidjeti, a opet, mnogi obožavaju impozantnost X6. Renault se dosjetio jednostavne formule: Idemo tržištu ponuditi isto, ali s nižom cijenom! Tako je u Rusiji nastao sličan model na podvozju Dacije Duster, a dobri prodajni rezultati na tamošnjem tržištu i veliki interes natjerali su Francuze na konstruiranje posebne verzije za zapadna tržišta. Megane Conquest nastao je na platformi koju koristi Captur i sada je dostupan u Hrvatskoj.
Automobil izgleda doista dobro, a s razinom opreme R.S., stražnjim spojlerom te posebnim aluminijskim naplatcima čak i odlično. Stražnji produženi kraj pomalo je sličan onome što viđamo na BMW-ima, a cijela bočna linija je elegantna. Prednji kraj je nalik Capturu, koji je i tehnološka baza ovom modelu, a isto se odnosi i na unutrašnjost s digitalnom instrumentnom pločom i portretnim ekranom infotaimnemta.
U kabini je dovoljno prostora za četiri osobe (krova koji se spušta ne smeta ni višim osobama), a jedini ozbiljniji nedostatak automobila je plitak prtljažni prostor. On je u dva sloja, pa se ispod pregrade krije i površina u koju je smještena rezerva guma, oko koje ima još mnogo iskoristive površine.
Kao i kod Captura, infotainment je brz i pregledan, doista mu se nema što prigovoriti, a pohvalu zaslužuju i jednostavne kontrole klima-uređaja. Na ekranu ćete jednostavno pronaći sve važne funkcije hi-fija ili sigurnosne opreme.
U Hrvatskoj će se Megane Conquest prodavati s tri motora, dva turbobenzinca 1,3 sa 140 i 160 KS, opremljena blagom hibridnom tehnologijom te jednim hibridom, poznatim iz ostalih Renaultovih modela. Početna cijena je 183.900 kuna za početni benzinac s automatskim mjenjačem. Prvi pravi hibrid košta 194.400 kuna. Na ove cijene Renault daje 6000 kuna popusta.
Prva vožnja
Na cestu smo krenuli s modelom Zen 145 E-TECH, klasičnim hibridom (baterije 1,2 kWh), koji ima neka zanimljiva tehnološka rješenja, poput automatskog mjenjača s četiri stupnja prijenosa za benzinski motor obujma 1,6 litara i dva stupnja prijenosa za elektromotor. Djeluje složeno, ali u vožnji se ne osjeti, odnosno i ovaj mjenjač funkcionira poput klasičnog automatika i radi uglađeno, odnosno bolje regulira okretaje motora nego CVT mjenjači koji su česti u hibridnim vozilima. Megane Conquest nije sportski automobil, a u nekoj ambicioznijoj sportskoj vožnji priječi ga i visoko težište. Međutim, mogli bismo ga nazvati all-round igračem za sve vrste cesta, osim ozbiljnijeg makadama jer ima samo pogon na prednje kotače. Neutralan je, u zavojima se lijepo postavlja, bez svojevremenog prebacivanja mase karakterističnog za mnoge francuske automobile. Prije svega je udoban, ali ovjes je postavljen tako da i vozaču omogućuje veliku dozu sigurnosti u ono što radi. Pohvalu zaslužuje i odlična izolacija buke. Sa 145 KS dovoljno je snage za umjerenu vožnju, ali i malo energičniju. Na kratkoj testnoj ruti i uz umjerenu vožnju (grad, autocesta, otvorena cesta) potrošnje je bila 6,3 litre goriva.
Renault Megane Conquest E-Tech Hibrid 145
Masa: 1435 kg
Dimenzije (dxšxv): 418×177,5×150 cm
Prtljažnik: 480 l
Motor: hibridni
Obujam: 1598 ccm, elektromotor, generator
Snaga: 145 KS
Moment: 148 Nm, 205 Nm i 50 Nm
Ubrzanje: 10,8 s od 0 do 100 km/h
Najveća brzina: 172 km/h
Potrošnja: 4,8 l/ 100 km
Ostali modeli: TCe 140 EDC (140 KS, 205 km/h, 9,8 s, 5,7 l)