Michelin grupa najavila je ovaj tjedan novi iskorak za održivu mobilnost s projektom Wing Sail Mobility (WISAMO), čiji je cilj ublažiti dio emisije ugljika u industriji brodskog tereta.
Projekt razapinje jedra na napuhavanje poput krila kada su uvjeti vjetra optimalni za povećanje učinkovitosti teretnih brodova, objašnjeno je u priopćenju grupe. U priopćenju stoji i da je projekt napravljen od nove gume izrađene od 46 posto održivog sadržaja te da je novi projekt WISAMO razvijen u sklopu suradnje Michelin R&D i dva švicarska izumitelja.
Jedra se napuhuju zahvaljujući zračnom kompresoru i teleskopskom jarbolu koji se podiže dok se jedra pune zrakom. Jedra se lako mogu i povući kako bi brod mogao proći primjerice ispod mosta, a automatizirani sustav također prilagođava jedra u skladu s vjetrom, što znači da jedriličarska posada nije potrebna. Michelin grupa je u svom priopćenju za javnost tvrdi da sustav jedra WISAMO može smanjiti potrošnju goriva teretnog broda za 10 do 20 posto. Poznata tvrtka za proizvodnju guma također je rekla da je upotreba jedra na napuhavanje učinkovitija od tradicionalnih jedara, pogotovo kada se plovi uz vjetar.
Sustav je posebno pogodan je za brodove koji prevoze terete kao i tankere za naftu i plin. Uz to, sustav jedra može se ugraditi kao originalna oprema u novogradnji ili naknadno po potrebi.
Michelin grupa priopćila je kako će sustav jedara prvi put biti postavljen na trgovački brod 2022. godine kao dio pokusa, nakon čega se očekuje puna proizvodnja. Novi projekt tvrtke dio je šire inicijative usmjerene na suzbijanje emisija ugljika u brodarskoj industriji čiji sektor je odgovoran za 940 milijuna tona CO2 godišnje i približno 2,5 posto globalnih emisija stakleničkih plinova.
Pogledajte video u nastavku kako biste vidjeli pregled WISAMO projekta, uključujući kako je dizajn jedra nadahnut zrakoplovnim inženjerstvom, te detaljan prikaz postupka izvlačenja i uvlačenja jedra.