Koji je pogon brži na stazi: Na sve kotače ili na stražnje kotače?

Na ubrzanju do 100 km/h rezultati su 8,6 sekundi za RWD, 4,1 sekundu za AWD Sport i 4,0 sekunde za AWD

Bilo je vremena kada su ljudi raspravljali jesu li automobili s pogonom na sve kotače zapravo brži od automobila sa stražnjim pogonom, a zatim je Audi Quattro debitirao u Svjetskom reli prvenstvu, a rasprava je jednom zauvijek riješena. Nisu sva natjecanja ista, zbog čega u kružnim utrkama još uvijek dominiraju automobili sa stražnjim pogonom. Zašto onda sve više proizvođača proizvodi svoje sportske modele s pogonom na sve kotače? Audi to čini, Mercedes-AMG to čini, a sada čak i BMW, kao jedan od posljednjih.

S kojim ste pogonom brži? Idealan auto za to je BMW M5 koji ima opciju isključivanja pogona na sve kotače i vožnju samo sa stržnjim pogonom, a sve je testirao Tyre Reviews.

Isti automobil s istim gumama, isti vozač i na istoj stazi – s uklonjenim svim varijablama, sve je isto samo na pogonski sustav različit. Testirane su sve tri postavke M5 (RWD, AWD Sport i AWD) u suhim i mokrim uvjetima. Prvo je automobil trebao ubrzati od 100 km/h, a zatim napraviti krug oko staze da se izmjeri brzina kruga.

Predvidljivo je da je razlika na mokrom između tri postavke – posebno između RWD i AWD – bila velika na testu ubrzanja, ali ne toliko velika na krugu. Na ubrzanju do 100 km/h rezultati su 8,6 sekundi za RWD, 4,1 sekundu za AWD Sport i 4,0 sekunde za AWD, dok je za krug trebalo 53,08 sekundi u RWD načinu, 50,79 u AWD Sportu i 50,7 sekundi u AWD načinu. Dakle, nema velikih iznenađenja, ali pravo je pitanje hoće li različite postavke i dalje imati značajan utjecaj na suhom asfaltu. I evo odgovora: do 100 km/h je trebalo 3,8 sekunde u RWD, 3,0 sekunde u AWD Sportu i brzih 2,9 sekundi u AWD.

Iznenađenje dolazi na mjerenju brzine kruga, gdje se razmak s testa na mokroj podlozi prenosio. Proporcionalno gledano, manji je, ali je prisutan. Međutim, i dalje je prilično značajan, što znači da je, barem što se tiče BMW M5 natjecanja tiče, AWD daleko najbrža opcija, bez obzira na uvjete. Evo i vremena: 1: 11,44 u RWD načinu, 1: 09,74 u AWD Sportu i 1: 09,8 u AWD-u. Staza je bila duža nego mokra staza. Dakle, pogon na sve kotače najbrži je, čak i na suhome.