Hlađenje i grijanje kabine troše značajne količine energije iz baterije električnog vozila. Ako ste vozili električni automobil znate da mu samo stiskanje dugmeta klime oduzima domet. Slično je i zimi kada uključivanje grijanja električni automobil s raskošnim dometom pretvara u električni romobil… Sad su se javili iz japanskog Daikina, kojeg ćete sigurno prepoznati kao proizvođača kvalitetnih klima uređaja za domaćinstvo i tvrtke.
Ta tvrtka tvrdi da je razvila rashladno sredstvo za električna vozila koje može povećati domet električnih vozila i do 50 posto, a proizvod bi trebao biti u prodaji do 2025. godine. Novo rashladno sredstvo Daikinovih klima uređaja ima nižu točku vrenja od proizvoda koji trenutno koriste proizvođači električnih vozila širom svijeta. Budući da klima uređaji koriste toplinu koja nastaje komprimiranjem rashladnog sredstva za zagrijavanje i hlađenje zraka u automobilu, novi proizvod smanjuje snagu potrebnu za kompresiju, oslobađajući više električne energije za vozilo da pređe veću udaljenost s punim punjenjem. Uglavnom, vozilo koje može prijeći 300 km s Daikinovom klimom bi moglo putovati 450 km.
Japanska tvrtka kaže da će razmotriti cijenu novog rashladnog sredstva gledajući tržišne cijene. Trenutno najčešće rashladno sredstvo za upotrebu u EV klima uređajima, proizvod koji su zajednički razvile američke tvrtke Honeywell i Chemours, košta oko 240 eura po vozilu. Budući da je alternativa povećanju kapaciteta baterije za proširenje dometa za 100 km mnogo skuplja, proizvođači automobila vjerojatno će platiti dvostruko više od trenutne cijene novog rashladnog sredstva bez većih razmišljanja.
Daikin je već razvio proizvod, a američka industrijska grupacija SAE International provjerit će njegove performanse i sigurnost u radnim uvjetima. Rashladno sredstvo bi trebalo ići u proizvodnju 2025. godine.