Automobil koji je sve promijenio: Prva generacija moderne Škode Octavije slavi 25. rođendan!

Proizvodnja Octavije prve generacije zaključena je 2010. godine, nakon 1.44 milijuna isporučenih primjeraka

S obnovljenom Škodom Octavijom započela je ekspanzija marke prije 25 godina. Otkako je serijska proizvodnja započela u tvornici u Mladoj Boleslav oko 7 milijuna kupaca odlučilo se za Octaviju, u ukupno četiri generacije. Te 1996. godine Škoda je predstavila svoj prvi model kompaktne klase nakon integracije u Volkswagen Grupu. Tradicionalni naziv Octavia korišten je kao oznaka modela. Između 1959. i 1971. s proizvodne linije sišlo je više od 280.000 jedinica legendarne prve generacije (naš tekst o njoj pročitajte ovdje), uključujući Octaviju Combi. Latinska riječ Octavia znači osma. Prva generacija Octavije bila je osmi model marke nakon Drugog svjetskog rata, a ujedno i osmi model Škode sa sveobuhvatnim neovisnim ovjesom.

Povijest moderne Octavije započela je 1992., otprilike godinu dana nakon što se Škoda Auto pridružila Volkswagen Grupi. Uz pomoć računalno podržane tehnologije projektiranja (CAD), na novoj platformi grupe stvoreno je tijelo s modernim, ali i nenametljivim dizajnom – djelo dizajnera Dirka van Braeckela i njegovog tima.

Istodobno su bile u tijeku pripreme za izgradnju novog proizvodnog pogona u Mladoj Boleslavi koji bi omogućio učinkovitu modularnu proizvodnju i montažu. Nakon svečanog otvaranja pogona 3. rujna 1996., proizvodni kapacitet povećao se za 90.000 na 350.000 vozila godišnje.

Octavia je donijela ono što će ju pratiti kroz sve generacije – prostor! Velikodušni prtljažnik bio je lako dostupan preko velikih vrata prtljažnika i nudio je 528 do 1328 litara prtljage.

U prvoj godini prodaje kupci su mogli birati između dva četverocilindrična benzinska motora (1,6 MPI/75 KS i 1,8 20 V/125 KS) i turbo dizelaša – ekonomični 1,9 TDI imao je standardnu ​​potrošnju od 5,1 litara dizela na 100 km s izlaznom snagom od 90 KS. Asortiman motora benzinskih i dizelskih motor postupno se širio tako da uključuje i snažni 1,8 20 V turbo/110 kW. Karavan je debitirao u ožujku 1998., a verzija s pogonom na sve kotače dodana je 1999. Potom se 2001. godine pojavila i RS verzija sa 180 KS, a 2003. došao je snažni 1,9 litreni TDI sa 130 KS.

Proizvodnja Octavije prve generacije zaključena je 2010. godine, nakon 1.44 milijuna isporučenih primjeraka.