Dizelaši u praznom hodu i sporoj vožnji: Intervali održavanja moraju biti češći, inače slijedi zamjena motora!

Ford preporučuje različite intervale održavanja za vozila koja dugo miruju. Tvrtka sugerira da je 1 sat u praznom hodu kao otprilike 40 kilometara vožnje

Kakav utjecaj na dizlesko vozilo ima dugi rad u praznom hodu ili spora vožnja i kako održavati takvo vozilo? O ovom praktičnom primjeru riječ je o pick-upu Ford F550 iz 2016. godine opremljenom 6,7 litrenim motorom Power Stroke, sa samo 42.000 prijeđenih kilometara. Ford je veći dio vremena funkcionirao kao vozilo za vuču aukcijske tvrtke na samoj lokaciji, dakle uglavnom je radio u praznom hodu ili je premještao druga vozila na parkiralištu s jednog mjesta na drugo. Unatoč redovitom održavnju, zanemarene su specifičnosti načina rada.

Rad u praznom hodu i spora vožnja povećavaju trošenje motora i njegovih tekućina. Stoga Ford preporučuje različite intervale održavanja za vozila koja dugo miruju. Tvrtka sugerira da je 1 sat u praznom hodu kao otprilike 40 kilometara vožnje, ali ako je vozilo stalno u takvom režimu rada, treba još više paziti. Vozilo koje radi u praznom hodu šest sati trebalo bi mijenjati ulje svakih 30 dana. Ford upravo iz tog razloga oprema svoje pick-upove mjeračem broja sati.

U primjeru koji je na YouTubeu objavio Ford Boss Me, u uljnoj posudi nakupila se velika količina mulja. Ulje je sivo-crne boje, što pokazuje da je intenzivno korišteno i u njemu je dosta sitnih dijelova motora. Turbo je, također, uništen zbog nedostatka dovoljnog podmazivanja.

Gusto, crno ulje, koje je izgubilo svojstva podmazivanja i puno je čestica kosi se s finim tolerancijama modernog motora. U ovom slučaju jedino rješenje je skupa zamjena motora.