Granica od 130 km/h na autocestama: Većina vozi sporije od toga!

Čak i bez ograničenja brzine, 77 posto automobila na autocestama vozilo je sporije od 130 km/h

U Njemačkoj se ne stišava rasprava o uvođnjeu ograničenja brzine od 130 km/h na dionicama autocesta na kojima trenutno nema ogrničenja. No, za mnoge vozače ograničenje brzine od 130 km/h ne bi trebala biti velika promjena: prema studiji Instituta za njemačko gospodarstvo (IW) u Kölnu, većina vozača ionako vozi sporije na autocesti.

Stručnjaci su za anketu procjenjivali podatke u stvarnom vremenu s dionica autoceste bez ograničenja brzine. Podaci dolaze iz automatiziranih stanica za brojanje prometa autocesta u regiji Sjevernoj Rajni-Vestfaliji, od razdoblja sredine svibnja do kraja kolovoza. U analizu je uključeno ukupno 1,2 milijarde automobila.

Čak i bez ograničenja brzine, 77 posto automobila na autocestama vozilo je sporije od 130 km/h. Dvanaest posto vozilo je brzinom od 130 do 140 km/h, dok se devet posto vozača orijentiralo se na brzinu između 140 i 160 km/h. Prema studiji, manje od dva posto vozača putovalo je brzinom većom od 160 km/h.

Autori sami vide rezultate analize kao dokaz da bi opće ograničenje brzine imalo mali utjecaj na emisije CO₂ u prometu i broj ozbiljnih nesreća – jer su mnogi vozači ionako obično ostali ispod ograničenja. Nasuprot tome, vjerojatno bi otpor stanovništva prema ograničenju brzine mogao biti manji nego što se ranije pretpostavljalo – jer promjena za mnoge ne bi bila tako velika.