Veliki obračun limuzina: Usporedni test Opel Insignije i Renault Talismana!

Oba su modela nedavno redizajnirana i sigurno će biti s nama još barem dvije godine, prije nego što ih zamijene neki SUV-ovi ili crossoveri

Reći da su poslovne limuzine srednje klase ugroženije od bjeloglavog supa ne bi bilo pretjerivanje. Dobro, u onom dijelu da leteći strvinar oplemenjuje naš krajolik, a jedna vrsta automobila uglavnom ugađa vlasnicima, usporedba ne stoji. SUV-ovi su oteli golemi dio tržišta trodijelnim karoserijama i povratka nema. Kupci se neće mijenjati, a neće ni proizvođači automobila biti pretjerano uporni. Umjesto limuzine kreirat će još jedan SUV i tako bez previše muke premostiti tržišni jaz. Šteta, automobili poput Opel Insignije i Renault Talismana doimaju se kao konkretan izbor. 

Oba su modela nedavno redizajnirana i sigurno će biti s nama još barem dvije godine, prije nego što ih zamijene neki SUV-ovi ili crossoveri. Druga generacija Insignije elegantan je automobil, nizak, dugačak, s nježnim linijama kakve ćete sve rjeđe vidjeti na današnjim automobilima – što nipošto ne znači da gledate zastarjeli dizajn. S druge strane, Talisman je kompaktniji, kraći, nešto viši i širi te još atraktivan. 

Mali danak godinama Insignia pokazuje u unutrašnjosti, gdje je infotainment skromnijih dimenzija, a instrumentna ploča je u analogno/digitalnoj kombinaciji. Kod Talismana je sve digitalizirano osim upravljača jedinice klima-uređaja. Talismanov infotainment je Renaultov proizvod posljednje generacije, koji ćete pronaći u Cliju, Meganeu…, a za njega se može zaključiti da je brz i pregledan. Portretno orijentirani ekran omogućuje jednostavnu uporabu i tu je mala prednost u odnosu na Insigniju, koja ima manje sučelje. 

Ono što gubi na području digitalije, Insignia vraća po pitanju prostora jer je na stražnjoj klupi raskoš kakvu Talisman ipak nema. Opelov prtljažnik je značajno manji, ali je zbog petih vrata dostupniji, a Renault ipak ima preuzak otvor koji će onemogućiti utovar šireg tereta. U njega će vam stati puno više prtljage. 

Na cesti, nogometnim rječnikom, oba vozila pokušavaju biti ofenzivci, imaju moćne motore i ovjes koji može podnijeti sportskiju vožnju, ako za njom imate potrebu, odnosno visoke putne brzine na autocestama. Dizelaši, baš kao i limuzine, polako nestaju, a kad imate motore koji u Insigniji i Talismanu troše između 5,5 i 6 litara, a pritom imaju 174 i 190 KS, njihov odlazak u ropotarnicu povijesti je sa stilom. Uz Talisman smo na test dobili verziju s motorom s 200 KS, ali njega više nema u prodaji, a zamjena je ekološki prihvatljivija verzija da 190 KS. Uglavnom, tih 200 ili 190 KS u kombinaciji sa šeststupanjskim automatikom s dvije spojke snažno grabi u svim stupnjevima prijenosa. Na vozaču je samo da pritišće pedalu gasa, a svaki pokret će pratiti moćno ubrzanje. Isto vrijedi i za Insigniju, koja ima slabiji motor i mjenjač s osam brzina, ali slične performanse i za decilitar, dva nižu potrošnju. Na otvorenoj cesti ona je samo četiri litre, u gradu oko sedam.

Renault ima upravljanje na sva četiri kotača, krug okretanja mu je smanjen na 10,8 metara, a ta se blagodat posebno osjeti u gradu. Što se udobnosti tiče, Opel ima anatomska sportska sjedala, ali Renault ima opciju podešavanja ovjesa, od sportske do komforne opcije. Potonja doista čini razliku na dužim putovanjima. S redizajnom je Talisman postao zreliji, nema više lupanja ovjesa na neravninama. Insignia je tvrđa, ali ne do razine neudobnosti. Ono što malo smeta je viša razina buke, unatoč dodatno laminiranim staklima. U kabini se više čuju motor i zvuk kotrljanja kotača nego u Talismanu. Ovo su ipak limuzine za duga putovanja i gomilanje kilometara na autocestama, ali snalaze se i na zavojitim cestama. Naravno, ne kao neki okretni kompakti, ali stabilne su i predvidljive u svim reakcijama. Talisman je tek malo direktniji i na upravljaču nudi malo više osjećaja.  

U ovom trenutku Insignia ima najkompetitivniju cijenu u klasi i to je njezin snažan adut. Odličnom opremljeni Talisman je ipak skuplji, ali i tu se može uštedjeti spuštanjem praga opreme ili praćenjem akcija. Oba automobila imaju dovoljno aduta da ih se može preporučiti, pogotovo poslovnim korisnicima. Obiteljskim kupcima možda će zanimljivije i praktičnije biti karavanske verzije. 

Opel Insignia Grandsport AT8 diesel Ultimate

Tehničke karakteristike 

MOTOR turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1955 ccm, snaga 128 kW/174 KS pri 3500 o/min, okretni moment 380 Nm od 1500 do 2750 o/min

DIMENZIJE dxšxv 491,9×186,3×144,5 cm, međuosovinski razmak 282,9 cm, prtljažnik 470 l, spremnik goriva 62 l, masa 1610 kg

OVJES sprijeda McPherson, dvostruka ramena

PERFORMANSE najveća brzina 228 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,7 s

POTROŠNJA 3,7/4,3/5,5 l/100 km

EMISIJA CO2 114 g/km

Euro NCAP +++++

+ Cijena, prostranost, motor

– Buka

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, navigacija, LED Matrix svjetla, parkirni senzori, kamera za parkiranje, tempomat, grijana sportska sjedala (alcantara), automatsko kočenje u slučaju opasnosti, prepoznavanje prometnih znakova, prepoznavanje vozila u mrtvom kutu, sustav za održavanje vozila u prometnom traku, aluminijski naplatci

Dodatna oprema: metalik boja (2128 kuna), ergonomska sjedala za vozača (3344 kune), bežični punjač mobitela (699 kuna), laminirani prozori za tišu vožnju, premium audio (2432 kune), stražnji spojler (1702 kune), parkirni senzori (2500 kuna), head-up display, adaptivni tempomat, senzor za prevenciju sudara, održavanje vozila u prometnom traku (6688 kuna) 

Cijena: 311.261 kuna

Renault Talisman Blue dCi Initiale Paris

Tehničke karakteristike 

MOTOR turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1997 ccm, snaga 139 kW/190 KS pri 4000 o/min, okretni moment 400 Nm pri 1750 o/min

DIMENZIJE dxšxv 484,9×186,8×145,6 cm, međuosovinski razmak 280,9 cm, prtljažnik 680 l, spremnik goriva 47 l, masa 1619 kg

OVJES sprijeda McPherson, torzijska osovina

PERFORMANSE najveća brzina 225 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,0 s

POTROŠNJA 4,3/4,8/5,7 l/100 km

EMISIJA CO2 126 g/km

Euro NCAP +++++

+ Vozne osobine, komfor, infotainment

– Uzak otvor prtljažnika

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, navigacija, LED Matrix svjetla, parkirni senzori 360 stupnjeva, kamera za parkiranje, adaptivni tempomat, head-up display, ventilirana i grijana kožna sjedala, laminirana akustična bočna stakla, otvaranje prtljažnika potezom noge, automatsko kočenje u slučaju opasnosti, prepoznavanje prometnih znakova, prepoznavanje vozila u mrtvom kutu, sustav za održavanje vozila u prometnom traku, aluminijski naplatci

Dodatna oprema:  

Cijena: 353.900 kuna