Test je otkrio: Kompkatni SUV-ovi su nedovoljno zaštićeni prilikom bočnih sudara!

Od 20 testiranih crossovera, samo je jedan - Mazda CX-5 2021. dobio dobru ocjenu

Prvi prioritet Zavoda osiguravatelja za sigurnost na cestama SAD-a (IIHS) je sigurnost vozila. Zato su službenici IIHS-a razvili novi, teži bočni test sudara za analizu performansi malih SUV-ova u situacijama prometnih nesreća. Od 20 testiranih crossovera, samo je jedan – Mazda CX-5 2021. dobio dobru ocjenu. To je otprilike ono i što su očekivali te zbog čega je i stvoren test.

Štoviše, devet je automobila dobilo prihvatljive ocjene, što je u redu, ali očito nije sjajno. Među njima su Audi Q3, Buick Encore, Chevrolet Trax, Honda CR-V, Nissan Rogue, Subaru Forester, Toyota RAV4, Toyota Venza i Volvo XC40. Njihovi rezultati odvojili su ih od onih koji su dobili ocjene koje bismo mogli prevesti kao dovoljan i kojih je bilo osam: Chevrolet Equinox, Ford Escape, GMC Terrain, Hyundai Tucson, Jeep Compass, Jeep Renegade, Kia Sportage i Lincoln Corsair.

Ostala dva moderna crossovera dobila su loše ocjene: Mitsubishi Eclipse Cross i Honda HR-V. Potonji je dobio samo četiri dobre ocjene u 10 testiranih područja, a govorimo o kategorijama zaštite vozača i putnika na stražnjoj klupi, zaštite prsa, vrata i glave. U priloženom videu (1:40 min) možete vidjeti da se B-stup HR-V-a zapravo odlomio na dnu, dopuštajući da se crash vozilo probije do polovice putničkog prostora.

Ovaj novi test uključuje barijeru koja je teška 1800 kg, ili otprilike isto kao moderni SUV srednje veličine, te pogađa SUV pri 59,5 km/h. Takav udar rezultira s 82 posto više energije od starog testa. Kada je stara verzija predstavljena 2003. godine, samo je svaki peti model dobio dobru ocjenu, tako da su proizvođači automobila u prošlosti jasno pokazali svoju sposobnost poboljšanja. Nadajmo se istom i nakon ovakvih rezultata.