Nećemo duljiti previše o korijenima marke Cupra – samo ćemo napomenuti da se radi u luksuznijoj i sportskijoj ekstenziji Seata i da je prvi samostalni model, Formentor, nastao na platformi kompaktnog SUV-a Ateca. Kao čovjek na rubu šestog desetljeća života, vjerojatno u skladu s godinama razvijam sve prominentniju čangrizavost, pa me smeta manji prtljažnik od konkurenata, ali da mi je 30 godina i da imam dovoljno novca gotovo sigurno bih puhao na vrata prodajnog salona i raspitivao se o uvjetima za kupnju Formentora.
Ovaj kupe-SUV je, prije svega, dizajnerski pogodak, s oštrim linijama karakterističnima za Volkswagenov koncern, ali s mnogo više razigranosti u detaljima. Isto vrijedi i za unutrašnjost, koja komunicira isti jezik kao Octavia, Golf 8 ili novi Leon, ali s puno raskošnijim narječjem, sportskim sjedalima, lijepom grafikom instrumenata i infotainment sustava.
Drugi minus je upravo multifunkcijski ekran koji ponekad ne pršti od responzivnosti, a i neke funkcije je teško pronaći u vožnji. Nepotrebno je Volkswagen (ipak je to VW-ov uređaj) zakomplicirao nešto što je u naravi i dalje navigacija, Bluetooth veza s mobitelom, hi-fi sustav i klima-uređaj.
S druge strane, sve što ima veze s vožnjom na Cupri je konstruirano gotovo spektakularno. Plug-in hibridni pogon povećava masu, ali to se u vožnji ne osjeti zbog iznimnog ovjesa koji vješto vodi Cupru u svim uvjetima. Predvidivost u zavojima i visoka količine gripa definiraju ovaj SUV gotovo kao sportski kompakt, a u gradu je amortiziranje svih mogućih cestovnih nepravilnosti besprijekorno. Isto se odnosi na redukciju buke, osjećaj na upravljaču i precizan automatski mjenjač sa sedam stupnjeva.
U električnom modu tvornica navodi autonomiju od 67 kilometara, ali u nekom realnijem svijetu to se svodi na 50-55 kilometara. Hibridni sustav radi besprijekorno, u gradu će trošiti oko 8,5 litara goriva, a u mješovitoj vožnji oko sedam litara. Sa 150 KS ubrzanja nisu kao na najnovijem modelu Ferrarija, ali za sve potrebe svakodnevnog prometa – to je sasvim dovoljno.
Ostaje nam još i cijena, koja je visoka, ali puno je i opreme. Cupra Formentor ne hvali se dostupnošću i ulazak u njezin svijet počinje od 221 tisuće kuna. Mladim ljudima koji su solventni – automobil koji zaslužuje sve preporuke. Na kraju, Formentor je doista automobil koji je performansama zaslužio nositi posebno ime – Cupra.
Tehničke karakteristike
Cupra Formentor 1,4 e-Hybrid DSG VZ
MOTOR plug-in hibridni sustav, 4 cilindra/16 ventila, benzinski motor obujam 1395 ccm, snaga 110 kW/150 KS pri 5000 o/min, okretni moment 250 Nm pri 1550 o/min, elektromotor 85 kW/116 KS, ukupna snaga sustava 204 KS
DIMENZIJE dxšxv 445×183,9×151 cm, međuosovinski razmak 268 cm, prtljažnik 345 l, spremnik goriva 50 l, masa 1681 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga multilink
PERFORMANSE najveća brzina 205 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,8 s
POTROŠNJA 1,4 l/100 km
EMISIJA CO2 14 g/km
Euro NCAP +++++
+ Vozne osobine, dizajn, kvaliteta unutrašnjosti, motor
– Infotainment, prtljažnik
Serijska oprema: ABS, ESC, 7 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, navigacija, kožna sjedala, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, LED Matrix svjetla, adaptivni tempomat, pokretanje vozila bez ključa, sustav automatskog kočenja, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, aluminijski naplatci
Važnija dodatna oprema: mat boja (18.205 kuna), aluminijski naplatci 19 inča (15.362 kune), sustav upozorenja na umor vozača (315 kuna), bežični punjač za mobitel, pojačivač GSM signala (1824 kune), navigacijski uređaj, kopiranje aplikacija mobilnog uređaja na zaslon ekrana, povezivanje Mirror Link (1717 kuna), električno otvaranje vrata prtljažnika i virtualna pedala (4727 kuna), kabel za punjenje e-Hybrid vozila (1494 kune), predviđanje sudara, zatezanje pojaseva (1365 kuna), zadržavanje vozila u središtu voznog traka, u slučaju zdravstvenih problema vozilo preuzima kontrolu i zaustavlja se, grijano kolo upravljača, prilagodba brzine kretanja u prometnim gužvama (5063 kune), stražnji bočni jastuci i zračni jastuk za koljena vozača (3003 kune), grijana prednja sjedala i kolo upravljača (3592 kune)