Izgledi su mali: Kako preživjeti vožnju u prostoru za kotače putničkog zrakoplova?

Američka Federalna uprava za zrakoplovstvo ističe da je 129 ljudi pokušalo putovati na taj način u komercijalnim zrakoplovima od 1947. godine, a samo njih 29 je preživjelo putovanje

Jedan muškarac (26) pronađen je sakriven u odjeljku stajnog trapa Boeinga 737 u Međunarodnoj zračnoj luci Miami u subotu ujutro, 27. studenog, izvjestio je NBC News. Prema priopćenju američke agencije za carinsku i graničnu zaštitu (CBP), muškarac je uhićen nakon što je proveo cijelo vrijeme puta od Gvatemale do SAD-a u prostoru za kotače.

Nakon što je otkriven, slijepog putnika pregledao je tim hitne medicinske pomoći, a zatim je poslan u obližnju bolnicu na daljnju procjenu. Zdravstveno stanje muškarca, nakon što je prošao ovo nevjerovatno putovanje, nije otkriveno. No iz aviona je izašao na nogama…

Prema American Airlinesu, let iz Guatemala Cityja za Miami trajao je 2 sata i 37 minuta. Slijepi putnik je imao nevjerojatnu sreću što nije umro od izloženosti ekstremnim temperaturama i nedostatku kisika tijekom cijelog leta. Premda je skrivanje u zrakoplovu opasno, postoje neki čimbenici koji bi mogli pomoći slijepim putnicima da prežive, kao što je istaknuto u članku Los Angeles Timesa nakon sličnog incidenta iz 2016. u kojem je 16-godišnji dječak uspio preživjeti petosatno putovanje od Havaja do Kalifornije, također unutar prostora za kotače.

Naime, težina putničkog zrakoplova stvara veliko trenje tijekom polijetanja, što uzrokuje zagrijavanje njegovih guma. Toplina iz hidrauličnih cijevi u prostoru za kotače, kao i toplina iz samih guma, mogli bi pomoći u održavanju topline prosotra i putnika dok putuju na velikim visinama.

Komercijalni zrakoplovi obično lete na visini između 9500 metara i 11.500 metara. Nedostatak kisika na tim visinama može dovesti do ozbiljnog oštećenja mozga i, nažalost, u mnogim slučajevima doveo je do smrti slijepih putnika. Prema američkoj Federalnoj upravi za zrakoplovstvo (FAA), temperature u dijelovima putničkog aviona koji nisu pod tlakom i nisu kontrolirane klimom mogu pasti na 55 stupnjeva ispod nule, što znači da će većina ljudi koji se pokušaju sakriti unutar prostora kotača zrakoplova umrijeti od hipotermije ili hipoksije, a također su izloženi riziku da budu prignječeni kotačima zrakoplova. FAA ističe da je 129 ljudi pokušalo putovati na taj način u komercijalnim zrakoplovima od 1947. godine, a samo njih 29 je preživjelo putovanje.