Test Opel Mokke: Bliski rođak Peugeota 2008 gura dizajn u prvi plan!

U današnje vrijeme, kad su vozila vrlo sličnih karakteristika, često ih biramo po izgledu, a tu Mokka ima važan adut

Što je zajedničko Peugeotu 2008, 208, Citroenu C4, Opel Corsi… i Opel Mokki? Platforma, naravno, i to Peugeotova CMP. Opel je dio velikog koncerna Stellantis pa je i dijeljenje tehnologija razumljivo. Prethodna generacija Mokke izgledala je poput pristojnog radnika, a s novom je težište prebačeno na drugu stranu – stil!

S Mokkom je došao novi Opelov zaštitni znak, plastični vizir na prednjoj maski u koji su integrirana svjetla. Originalno rješenje koje je, pritom, i vizualno upečatljivo. Kao i kod Peugeota 2008, mnogo je zanimljivih rješenja, a cijeli paket kao da je izašao iz neke trgovine stilskim namještajem. Jasno je da će se Mokka prodavati kao dizajnersko vozilo, a kako rastu ulaganja kupca, mogućnosti personalizacije su sve veće. Jedna od njih je i crni poklopac motora. Bila bi šteta da su dizajneri interijera kaskali za dizajnerima eksterijera. No i kabina je konstruirana s mnogo ukusa, tu je sve popularnija konfiguracija instrumentne ploče i multimedijskog ekrana u jednom vertikalnom segmentu, s obrubom od crne plastike. Efektnost je osigurana, ali treba pohvaliti i jednostavnost uporabe svih digitalnih funkcija u vozilu te jednostavne i pregledne komande klima-uređaja ispod ekrana infotainmenta. Dogovorite li prijevoz četiri više osobe, ekipa na stražnjoj klupi mogla bi se požaliti na prostranost. Prostora za koljena bi moglo biti više. 

Transfer tehnologije je Opelu osiguran, a kad imate Peugeotov 1,2-litreni benzinac i osamstupanjski automatik – to je uvijek dobitna kombinacija. Ona je provjerena već na desecima modela i uvijek ćemo je pohvaliti. U odnosu na verziju sa 100 KS, ova inačica sa 130 KS troši malo više goriva, odnosno na prosjeku je od 6,5 do 7,0 litara (u odnosu na oko šest litara slabijeg motora), ali performanse su zato odlične.

Nije u pitanju samo krajnja brzina, nego su, prije svega, ubrzanja energična, a motor će se bez problema nositi i s maksimalno opterećenim vozilom (četiri odrasle osobe + prtljaga). Također, uvjerljivo ga prati mjenjač, koji brzo bira stupnjeve prijenosa i ekspresno se snalazi nakon snažnog pritiskanja papučice gasa. 

Od Mokke u vožnji možete očekivati dvije ključne karakteristike, primjerenu izolaciju buke i stabilnost. Čak i pri brzinama od 130 km/h u kabini se normalno razgovara ili sluša glazba, što govori da su Opelovi stručnjaci odlučili investirati u izolacijski materijal. U gradu ili na makadamu ovjes je utišan. S druge strane, udobnost je također u nekoj sredini klase malih SUV-ova. Na cesti se Mokka osjeća ugodno, u zavojima stabilno, a na otvorenim dionicama kao na tračnicama. Možete s njom biti i brži, ali danas to nema previše smisla. Na rubu mogućnosti proklizavat će preko nosa.

U svakom slučaju, kao i većina konkurenata, Mokka je na cesti ugodna, a svi sustavi aktivne sigurnosti pobrinut će se da vozilo korigira vozačev trenutak dekoncentracije (odlazak iz prometnog traka, zakašnjelo kočenje…). 

 

U današnje vrijeme, kad su vozila vrlo sličnih karakteristika, često ih biramo po izgledu, a tu Mokka ima važan adut. Cijena testnog modela možda je malo visoka, ali u Mokkinu cjeniku ima mnogo jeftinijih opcija… 

Tehničke karakteristike 

MOTOR turbobenzinski, 3 cilindra/12 ventila, obujam 1199 ccm, snaga 96 kW/130 KS pri 5500 o/min, okretni moment 230 Nm pri 1750 o/min

DIMENZIJE dxšxv 415,1×179,1×153,4 cm, međuosovinski razmak 255,7 cm, prtljažnik 350 l, spremnik goriva 44 l, masa 1280 kg

OVJES sprijeda McPherson, torzijska osovina

PERFORMANSE najveća brzina 202 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,1 s

POTROŠNJA 4,0/4,5/5,3 l/100 km

EMISIJA CO2 102 g/km

Euro NCAP *****

+ Performanse, automatski mjenjač, redukcija buke

– Prostranost straga

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, navigacija, start/stop, LED  svjetla, adaptivni tempomat, parkirni senzori, stražnja kamera za parkiranje, prepoznavanje prometnih znakova, sustav upozorenja na vozilo u mrtvom kutu, automatsko kočenje u slučaju nužde, zadržavanje vozila u prometnom traku, aluminijski naplatci

Dodatna oprema: pokretanje i ulaz u vozilo bez ključa (1520 kuna), LED Matrix svjetla (3648 kuna), stražnja kamera s pregledom 180 stupnjeva, parkirni senzori, električno preklopivi, grijani retrovizori (1824 kune), grijana prednja sjedala (1520 kuna), bežični punjač (912 kuna), 10-inčni ekran i navigacija (6992 kune), poklopac motora crne boje (1094 kune)

Cijena: 212.240 kuna