Test Toyote Yaris Cross: Odličan motor i tradicionalna kvaliteta!

Toyota se potrudila jedan velikoserijski automobil učiniti što prihvatljivijim i u tome je uspjela. Yaris Cross nije za velike obitelji, ali manjima će biti vrijedan asistent

Kao i većina drugih proizvođača kojima je stalo do što boljih prodajnih brojki, Toyota predstavlja nove SUV-ove, a na taj se korak odlučila i s najmanjim Aygom X. Yaris Cross je, kao što mu i ime govori, križanac Yarisa i pseudoterenskog vozila. Ne treba biti baba Vanga ili neka druga osoba proročkih sklonosti da ovom vozilu prognozirate uspjeh. Ono ima sve potrebne sastojke, od modernog vanjskog dizajna, uzornih voznih osobina, pa do Toyotine kvalitete. 

Iz perspektive vozača sve je jasno i za pokretanje vam neće trebati knjiga uputstava. Svi elementi su poredani tamo gdje im je i mjesto, a infotainment i digitalno-analogna instrumentna ploča lako su čitljivi. Na stražnjoj klupi nema raskoši, odnosno ako su vozač i suvozač korpulentniji, straga ćete imati problema s koljenima. Prtljažnik je na tragu klase po dimenzijama i prostoru. 

U vožnji, već s prvim kilometrima, vozač će osjetiti da je Yaris Cross nešto bučniji, pogotovo kad motor zavrtite iznad 2500 o/min, ali i činjenicu da je ovaj mali SUV, generalno, iznimno kvalitetan. Nema lupanja, škripanja komponenti unutrašnjosti, cvrčanja zvučnika… Može biti skromnih dimenzija, ali standardi su očigledno isti za sve. 

U vrijeme kad se svi trude staviti što manji motor u svoje automobile, treba pohvaliti veći, atmosferski trocilindrični Toyotin 1,5-litreni motor. Sa 125 KS više vam neće trebati, odnosno snaga i moment su uvijek tu kad ćete se uspinjati na autocestama ili kad ćete morati pretjecati. Naravno, morat ćete malo više energije utrošiti u rad sa šeststupanjskim mjenjačem, ali iznad 3000 o/min motor doista pokazuje karakter, odnosno mišiće. Veliki plus ide potrošnji, koja je u mješovitoj vožnji oko 6,5 litara. Izvrsno!

U posljednje vrijeme Toyota svoje automobile oprema i značajnom dozom karaktera pa je Yaris Cross i malo više od sigurnog prijevoznog sredstva. Njegov ovjes omogućuje komfornu vožnju, ali se i suvereno nosi sa zavojitom cestom. U gradu ne lupa, na autocesti je Yaris Cross magnetski spojen s cestom, a direktnost komandi vozaču će nerijetko izmamiti osmijeh na lice. Možda cijela dinamika nije najbolja u klasi, ali je u samom vrhu. 

U klasi malih SUV-ova je gužva kao na Poljudu tijekom nogometnog derbija, a prednosti i nedostaci, uz cjenovnu politiku, definiraju (ne)uspjeh svakog modela. Toyota se potrudila jedan velikoserijski automobil učiniti što prihvatljivijim i u tome je uspjela. Yaris Cross nije automobil za velike obitelji, ali manjima će biti vrijedan asistent. Tome treba dodati povišeni vozački položaj i preglednost, koji su u gradu bitni. Cijena je, rekli bismo, poštena, danas je jednostavno tako.

 

Tehničke karakteristike 

MOTOR benzinski, 3 cilindra/12 ventila, obujam 1490 ccm, snaga 92 kW/125 KS pri 6600 o/min, okretni moment 153 Nm od 4800 do 5000 o/min

DIMENZIJE dxšxv 418×176,5×159,5 cm, međuosovinski razmak 256 cm, prtljažnik 320 l, spremnik goriva 42 l, masa 1170 kg

OVJES sprijeda McPherson, torzijska osovina

PERFORMANSE najveća brzina 202 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,1 s

POTROŠNJA 5,9-6,2 l/100 km (WLTP)

EMISIJA CO2  133-140 g/km

Euro NCAP +++++

+ Kvaliteta, potrošnja goriva, vozne osobine, motor

– Prostranost straga, buka

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, navigacija, start/stop, LED svjetla, adaptivni tempomat, parkirni senzori, stražnja kamera za parkiranje, prepoznavanje prometnih znakova, automatsko kočenje u slučaju nužde, upozorenja za napuštanje prometnog traka, aluminijski naplatci

Dodatna oprema: dvobojna karoserija (2900 kuna), biserna boja (4800 kuna)

Cijena: 175.600 kuna