Današnji moderni automobili s višim razinama opreme uglavnom imaju zaključavanja bez ključa sa senzorom na ručkama prednjih vrata ili sustavima koji prepoznaju da ste blizu pa otključavaju ili zaključavaju vozilo automatski, ako se udaljavate. Dovoljno je imati ključ u džepu i ući ćete u svoje vozilo. Međutim, ovaj oblik komocije i luksuza stvorio je priliku za modernizirane lopove koji pomoću posebnih uređaja, relejnih kutija, pojačavaju signale ključa i otvaraju vozilo bez problema, pokreću ga i kradu… Kradljivci automobila moraju samo biti blizu ključa s malim uređajem – i s drugim uređajem blizu vrata automobila. Time se domet signala proširuje za stotine metara – a automobil se lako može otvoriti i pokrenuti. Ključ može biti bilo gdje, na ormariću u kući, uz vas na poslu. Lopovima je dovoljno da je automobil relativno blizu.
Automobile sa zaključavanjem bez ključa još uvijek je mnogo lakše ukrasti od vozila s normalnim radio ključem ili ključem na kojem morate pritisnuti dugme da bi se vrata otvorila. To pokazuju trenutne studije Njemačkog autokluba (ADAC) na preko 500 automobila. Većina proizvođača automobila jednostavno ne instalira sustave koji mogu zaštititi od krađe automobila. Kao što pokazuju kontinuirani testovi ADAC-a na 500 automobila sa sustavima bez ključa, gotovo sva vozila mogu se otvoriti i odvesti bez ikakvih problema. Samo pet posto provjerenih automobila bilo je sigurno, zaštićeno od napada s proširenjem dosega.
Vlasnici automobila sa sustavima bez ključa također mogu postati žrtve i drugi put: ako policija pronađe i pregleda ukradeno vozilo, te ako nema znakova provale ili druge krađe. To može dovesti do problema u rješavanju zahtjeva ili sumnje da je vlasnik lažirao krađu kako bi počinio prevaru u osiguranju.
Automobili sa sustavom zaključavanja bez ključa lako se mogu učiniti sigurnijim uz digitalnu radio tehnologiju. Ova tehnologija koristi računalne čipove s ultraširokopojasnom tehnologijom (UWB), uz pomoć kojih se iz vremena širenja radio signala vrlo precizno može odrediti udaljenost između ključa i automobila. Pri korištenju UWB tehnologije, automobil ne reagira na pokušaje krađa relejnim kutijama. Jaguar Land Rover je prvi proizvođač automobila koji je ugradio ovu tehnologiju u nove modele od 2018. godine. Od 2019. godine sve više modela automobila iz VW koncerna je zaštićeno, a to su Audi A3, Seat Leon, Škoda Octavia i Volkswagen Golf 8, ID.3, ID.4, Polo i Caddy. Prvi modeli koji nude istu zaštitu sada su dostupni i kod BMW-a, Genesisa i Mercedesa. Dakle, zaštita se može uvesti kod premium, ali i jeftinijih vozila. Sve je očigledno stvar volje proizvođača i minmalnih tehnoloških korekcija.