Punch Grupa kupila je dio General Motorsovih tvornica u Europi. Jedna od tih tvornica, u Torinu u Italiji, specijalizirala se za proizvodnju dizelskih motora. Problem za tvornicu je što je na njezina dva primarna tržišta, Europi i Kini, dizelski pogon na izdisaju zbog strogih emisijskih propisa. Novi vlasnici dosjetili su se, potom, konvertirati veliki dizelaš u motor na vodik.
No u tranziciji postoje i neki problemi. Vodik gori sedam puta brže od gustog dizelskog goriva. Ne samo da to zahtijeva još preciznije ubrizgavanje vodika – izgaranje dizela pokreće se visokotlačnim ubrizgavanjem goriva u već komprimirani zrak – nego će također zahtijevati pojačano hlađenje glave cilindra.
Punch tvrdi da se sve rješava pojačanim vodenim hlađenjem. Kao rezultat, Punch naglašava da njegove dizelaše nije teško pretovoriti u motore na vodik. Punch Group počet će s proizvodnjom 6,6-litrenog V8 Duramaxa koji koristi vodik — tvrtka ih ima pravo prodavati na bilo kojem tržištu osim u SAD-u, nakon čega će uslijediti 3,0-litreni V6 i 2,0-litreni linijski četverocilindraš. Pokažu li se ovi motori popularnima, možda će proizvoditi i 1,5-litrene verzije s tri cilindra.
Europska unija najvljuje da će se na transeuropskoj prometnoj mreži graditi stanice za opskrbu vodikom svakih 150 kilometara, pa se cijela priča s ulaganjem u taj izvor energije ne čini besmislenom.
Duramax V8 koji je preinačio Punch trebao bi biti spreman za serijsku proizvodnju 2024. godine. U početku će se motor koristiti u brodovima u suradnji s brodogradilištem za jahte Castagnola. Šef Puncha ne vjeruje u uporabu u osobnim automobilima, jer je i za njih potreban veliki spremnik vodika. Primarno će ih koristiti u komercijalnim vozilima.
No zanimljivo je da Bosch i BMW rade na projektu novog spremnika vodika. Za spremnik vodika potrebno je više prostora nego za spremnik goriva. Bosch i BMW sada ga pokušavaju dizajnirati da zauzima prostor u podnici vozila, tamo gdje su danas baterije na električnim automobilima…