Njemačka je jedan od ključeva europske energetske (ne)stabilnosti. Dugogodišnje oslanjanje na jeftinu rusku naftu i plin stvorilo je ovisnost koju je teško iskorijeniti, a to je jasno i u trenucima kriza i ratova kao što je trenutni slučaj s Ukrajinom. Veliko njemačko gospodarstvo hrani se plinom i naftom s istoka pa u tom kontekstu treba shvatiti i politiku prema Rusiji. Sada je, pak, jasno da se paradigme moraju mijenjati, ali nove energetske politike zahtijevaju vrijeme.
Sintetička goriva su još uvijek rijetka i iznimno skupa te su donedavno bila izlaz samo za tvrtke poput Porschea, koje su tražile način da svoje skupe sportaše poput modela 911 održe na životu u vrijeme kada će se tražiti nulta emisija štetnih plinova u Europi. Trenutna situacija bi sintetička goriva mogla približiti svim vozačima kao zamjena za dizel i benzin koji se dobivaju od nafte. Veća proizvodnja znači i pad cijene.
Interesna grupa eFuel Alliance uvjerena je u sljedeći scenarij – ako bi razvoj industrije sintetičkih goriva počeo sada u Njemačkoj, tada bi prve količine po pristupačnim cijenama bile dostupne već od 2025. Sintetička goriva bi mogla zamijeniti čak 70 posto ruskog uvoza sirove nafte do 2030. godine. Sintetička goriva ili eGoriva su proizvedena iz obnovljive energije, CO2 i vode. Ona mogu zamijeniti benzin i dizel i koristiti se u svim automobilima s motorima s unutarnjim izgaranjem. Osiguravaju nulte emisije pri sagorijevanju.
eFuel Alliance je interesna grupa posvećena industrijskoj proizvodnji sintetičkih goriva iz obnovljivih izvora energije. Među 174 člana su Siemens Energy, Bosch, Mazda i ADAC. Cilj inicijative je prepoznavanje sintetičkih goriva kao doprinosa zaštiti klime.