Zapadna ekonomija je oko Rusije isplela čvrstu ogradu sankcija, koju mogu prijeći samo podzemne aktivnosti, poput dostave plina, na primjer. Čudan je svijet u kojem živimo. Države koje su uvele sankcije žive od ruskog plina, a Rusima je novac toliko potreban da ne obustavljaju isporuku plina onima koji su im nametnuli sankcije. Kao neka moderna verzija Kvake 22, a vjerojatno će netko vremenom i ove priče staviti na papir i ukoričiti. Uglavnom, koliko god ruski političari djelovali stameno poput bloka mramora, sankcije nagrizaju društvo pa Financial Times navodi da se sada iz Moskve zahtijeva njihovo popuštanje kao preduvjet za pomak u pregovorima u Ukrajini. Ukrajinci, s druge strane, nakon otkrivanja zločina u Buči trenutno uopće ne žele sjesti za pregovarački stol.
Kako na Ruse utječu sankcije? Pokazatelj je, na primjer, prodaja novih vozila.
Ruska prodaja automobila u slobodnom je padu zbog pritisaka međunarodnih sankcija i rata, prema Udruženju europskog poslovanja (AEB), koje zastupa strane ulagače u Rusiji. U Rusiji je prošlog mjeseca prodano samo 55.000 novih automobila i lakih gospodarskih vozila, što je 63 posto manje u odnosu na ožujak 2021.
Sve marke – europske, američke i azijske – pretrpjele su gubitke, ali najteže su pogođeni među masovnim prodavačima Volkswagen, čija je prodaja pala za 74%, a slijede ga Škoda i Toyota.
Lexus, Toyotina luksuzna marka, također je teško pogođen: prodaja je pala za 91%. Porsche, također dio Volkswagen grupe, zabilježio je pad prodaje od 73%.
Ovi rezultati bit će još dramatičniji jer će rusko tržište biti pogođeno i nestašicom novih automobila.