Što se dobiva s ograničenjem brzine na Autobahnu: Uštede goriva su ogromne!

Dugo se raspravlja o ograničenjima brzina na Autobanu, a trenutna situacija najviše ide u prilog zagovarateljima te mjere

U Njemačkoj se vodi konstantna rasprava o energetici. Nije samo plin iz Rusije u pitanju, iz najveće svjetske države Njemačka dobiva i puno naftnih destilata poput gotovog dizela. Opasnost od energetskog kolapsa svaki dan raste, a Nijemci su na mukama, što učiniti… Javljaju se ideje o smanjenju grijanja za stupanj do dva zimi, što bi gotovo u cjelosti izbrisalo potrebu za kupnjom ruskog plina, a s druge strane raspravlja se i ograničenju brzine na njemačkim autocestama na dionicama na kojima nema ograničenja. Kolike bi bile uštede? Federalna agencija za okoliš (UBA) objavila je zanimljive podatke.

Trenutno u Njemačkoj traje diskusije o ograničenju brzine od 130 km/h na autocestama, dakle i onim dijelovima na kojima brzina nije limitirana. Prema izračunima Federalne agencije za okoliš, smanjenjem brzine može se uštedjeti 1,5 milijuna tona CO2, a time i 600 milijuna litara goriva godišnje. Potencijal uštede još je veći kada bi se dopuštalo samo 120 km/h. Tada bi se ispustilo 2 milijuna tona manje CO2 i uštedjelo bi se 800 milijuna litara goriva.  

Dugo se raspravlja o ograničenjima brzina na Autobanu, a trenutna situacija najviše ide u prilog zagovarateljima te mjere. Inače, interventna ograničenja brzine nisu novost. U prosincu 1973. naftna kriza potaknula je zapadnonjemačku vladu da postavi ograničenje brzine na autocesti od 100 km/h. Mjera je odmah postala nepopularna i ukinuta je u ožujku 1974. godine.