Svoje smo automobile birali uglavnom na temelju njihovog dizajna, značajki i pouzdanosti, ali veliki porast cijena goriva je sve to promijenio. Prema novoj studiji koju je proveo CarGurus u Velikoj Britaniji, faktor broj jedan koji ljudi danas uzimaju u obzir pri kupnji novog vozila je – potrošnja goriva.
Visoke cijene goriva promijenile su sve što smo znali i voljeli o automobilima. Uz trenutne cijene benzina, svaki neoprezni pritisak na papučicu gasa bolan je udarac na naš novčanik, pa nije ni čudo da ljudi mijenjaju svoje ponašanje, koje počinje s odabirom sljedećeg vozila.
Prema CarGurus studiji, 57% kupaca automobila u Velikoj Britaniji smatra potrošnju goriva najvažnijim čimbenikom kada razmišljaju o sljedećoj kupnji vozila. Potrošnja goriva spustila je pouzdanost (55%) na drugo mjesto na listi, nakon što je doživjela ogroman skok sa 47% prije nego što je cijena goriva porasla. Ekonomski faktor i dalje utječe na odluke ljudi. Čimbenik broj tri nekada je bio dizajn/stil automobila (30%), no taj je udio pao je na 20%, a zamijenili su ga porezni troškovi (25%), koji su nekada bili šesti na listi pri kupnji novog automobila.
Ljudi su čak počeli praviti kompromise u pogledu sigurnosnih značajki samo kako bi spojili kraj s krajem. Iako je ocjena sigurnosti/NCAP porasla za jednu poziciju na četvrto mjesto, njezina se važnost zapravo smanjila s 22% na 21%. Gotovo četvrtina (23%) ispitanika navela je da bi kupila ekonomičniji automobil da je gorivo u vrijeme kupnje bilo skupo kao danas, a gotovo svaki deseti (8%) rekao je da bi ili kupio EV ili ništa .
Čak i sa svojim sadašnjim vozilima, ljudi su počeli manje voziti kako bi uštedjeli novac. Gotovo polovica (47%) izjavila je da izbjegava nepotrebna putovanja automobilom, 37% je odlučilo češće hodati, 18% koristi javni prijevoz, a 12% vozi bicikl. Ukupno, vlasnici automobila u Velikoj Britaniji voze u prosjeku 28.6 km manje tjedno, nego što su vozili prije porasta cijene goriva.