Vozili smo Volkswagen T-Roc: Redizajn i fino tuniranje detalja!

Volkswagenov SUV ušao je u fazu zrelosti, ali takav je bio i prije ovog obnavljanja. Svi parametri čine ga kvalitetnim i ozbiljnim automobilom

U životu ljudi dolazi vrijeme kad su svjesni da su blizu drugom poluvremenu života i taj fenomen u muškaraca nazivamo krizom srednjih godina. U svijetu autoindustrije događa se nešto slično, ali za razliku od nas koji smo od krvi i mesa, kod automobila je moguća regeneracija i ona se naziva – redizajn! S Volkswagen T-Rocom družimo se već pet godina i dobri običaji nalažu da je krajnje vrijeme za ozbiljnije zahvate. Ne zbog toga što malom Volkswagenovom SUV-u nešto nedostaje, nego zbog činjenice da dobri običaji to nalažu. 

Dakle, kad stanete pred novi T-Roc i sami ćete se vjerojatno upitati: pa što je novo u odnosu na stari? No s redizajnom je stvar uvijek u nijansama i finom tuniranju detalja. Evo, najzagriženiji T-Rocolozi zamijetit će manje preinake na prednjoj maski ili malo mekane, gumirane plastike iznad instrumentne ploče. Sad, kad položite prste na nju, dočekat će vas prijateljski raspoložena površina, a ne nešto što podsjeća na armirani beton. U serijskoj opremi sad je digitalni kokpit, a Volkswagen je ugradio i novi kontrolni modul automatskog klima-uređaja. Nema više kotačića, grijat ćete se i hladiti pomoću dodira osjetljivih komandi. Pohvalno je i podizanje ekrana infotainmenta na visinu instrumentne ploče. Spomenut ćemo još i adapativni tempomat, LED Matrix svjetla… Ako imate novca, T-Roc će vas maziti nježnije nego izabranica/izabranik. 

Generalno, redizajn je obaveza proizvođača da svom automobilu udahne novu marketinšku i tehnološku svježinu, ali s T-Rocom nije bilo problema niti prije osvježavanja. To je mali SUV na rubu kompaktne klase koji se može pohvaliti gotovo besprijekornim all-round karakteristikama, a to znači da će omogućiti prostranost solidnog obiteljskog automobila, prtljažnik na razini klase više (445 litara), udobnost, uzornu akustičnu izolaciju, ali i uvjerljivost kad na cesti izađete iz zone komfora. Kao model koji bismo vam preporučili izvukli smo 1,0 TSI jer je on – najjeftiniji, neće vam isprazniti novčanik zbog žeđi, u Hrvatskoj je najpopularniji, a i generalno nemamo ništa protiv njega. Očekujte prosjek od 6,5 litara benzina na 100 kilometra i oko 8,5 litara potrošnje u gradu. Možda mu u nekim režimima rada nedostaje malo snage (vozač i troje putnika, pun prtljažnik, uzbrdica), ali to nije nešto što nećete osjetiti i s konkurentima. Ako vam je do dizelske snage, tu je također početni motor koji zaslužuje palac gore, 2,0 TDI sa 115 KS. Oba vozila dolaze s ručnim šestbrzinskim mjenjačima. Ako želite malo više, s nekim modelima možete nadoplatiti bogatiju R-line opremu (na slici), koja djelomično simulira izgled punokrvnog R modela. 

S povišenim vozačkim položajem preglednost je i više nego dobra, a stabilnost je besprijekorna. Upravljač nema prazan hod, direktan i s cijelim vozilom ‘komunicira’ sigurnost. U najizazovnijim uvjetima, na primjer, u brzim zavojima na autocesti ili otvorenoj cesti T-Roc se postavlja autoritativno, karoserija se tek lagano naginje i bez ikakvih neželjenih reakcija (premještanja) ide do izlaska. Volkswagen je opet pokazao da ima formulu koja zadovoljava sve, one koji žele kvalitetne performanse, ali istovremeno i komfor u vožnji.

Dakle, prvi T-Roc s 1,0 TSI motorom stoji 184.754 kune, a od prvoj dizelaša dijeli vas 219.501 kuna. Naravno, u cjeniku po dobrom starom običaju ima svega, a prvi model s DSG-om je 1,5-litreni benzinac sa 150 KS (226.285 kuna). Na vrhu hranidbenog lanca je vrhunski predator T-Roc R s 300 KS i 402.927 kuna. Volkswagenov SUV ušao je u fazu zrelosti, ali takav je bio i prije ovog obnavljanja. Svi parametri čine ga kvalitetnim i ozbiljnim automobilom

Izdvajamo: Volkswagen T-Roc 1,0 TSI Life 

Masa: 1172 kg

Dimenzije: (d/š/v) 423,6X181,9X158,4 cm

Prtljažnik: 445 l

Motor: turbobenzinski 

Obujam: 999 ccm

Snaga: 81 KW/110 KS pri 5000 o/min

Moment: 200 Nm od 2000 do 3000 o/min

Ubrzanje: 10.8 s od 0 do 100 km/h

Najveća brzina: 185 km

Potrošnja: 5,5 l/100 km

Ostale verzije: 1,5 TSI (150 KS, 205 km/h, 8.6 s, 5,2 l), 1,5 TSI DSG (150 KS, 205 km/h, 8.6 s, 5,5 l), 2,0 TSI DSG 4Motion (190 KS, 218 km/h, 6.8 s, 6,6 l), R 4Motion (300 KS, 250 km/h, 4,9 s, 7,8 l), 2,0 TDI (115 KS, 187 km/h, 10.4 s, 4,4 l), 2,0 TDI (150 KS, 205 km/h, 8.6 s, 4,4 l), 2,0 TDI DSG (150 KS, 205 km/h, 8.6 s, 4,4 l), 2,0 TDI DSG 4Motion (150 KS, 200 km/h, 8.5 s, 4,6 l)