Izraelski startup SolCold radi na materijalu koji koristi takozvanu anti-Stokesovu fluorescenciju kako bi reflektirao Sunčevu toplinu i tako smanjio temperaturu u automobilima, zgradama… Tehnologija je privukla interes velikih proizvođača automobila poput Toyote i Volkswagena, čiji je Polo sudjelovao u nedavnoj demonstraciji premaza, koji se može nanijeti na automobil poput folije.
Kako bi dokazao svoju učinkovitost, SolCold je na sunčanom danu izveo tri bijela vozila, jedno s premazom i dva bez njega. Prvi Polo bez SolColda dostigao je temperaturu od 55°C, dok je vozilo s premazom dosegnulo temperaturu 37°C. To je još uvijek vruće, ali je značajno poboljšanje u odnosu na automobil bez premaza. Impresivno je da je treći automobil, koji nije imao premaz, a bio je parkiran ispod suncobrana, imao temperaturu u kabini od 40°C. To znači da je premaz SolCold, u ovoj demonstraciji, zapravo bio učinkovitiji od sjene u održavanju hlađenja automobila.
SolCold je objavio da, ovisno o veličini kabine automobila, njegov materijal može smanjiti temperaturu od 20 do 70 posto. To će smanjiti pritisak na A/C jedinicu klime za hlađenje automobila i, kako proizvođač ističe, moglo bi spasiti život ako dijete ili kućni ljubimac ostanu u vozilu. Osnovni koncept je da materijal koristi višeslojnu konstrukciju. Srednji slojevi apsorbiraju energiju koja dolazi od sunca i ponovno je emitiraju na višim frekvencijama. Donji sloj, u međuvremenu, reflektira svjetlost, a da je ne apsorbira.
Proizvod je trenutno u fazi prototipa, pa bi SolCold mogao biti spreman za proizvodnju kasnije ove godine. Volkswagen će koristiti ovaj sustav na još jednom prototipu, a potom je moguća i serijska proizvodnja. Velike benfite mogli bi imati električni automobili kod kojih je svaka ušteda energije posebno važna, a znate i sami da klima uređaj troši dosta…