Neka digne ruku tko na poslu nije barem malo zadrijemao tijekom karijere! Pogotovo ako radite u uredu, iza vas je besana noć, a negdje oko dva popodne ni kave ne pomažu. Jedno je zaspati ako vam je radno mjesto u Ministarstvu za istraživanje ruda i gubljenje vremena, ali kada vas san uhvati na mjestu pilota komercijalnog zrakoplova, a pritom je i kopilot odlučio ‘ubiti oko’? Let od New Yorka do Rima traje oko osam i pol sati, a kapetan i prvi časnik na letu Ita Airwaysa AZ609 optuženi su da su zaspali. To je rezultiralo velikom uzbunom u kontroli leta i sumnjom na otmicu.
Airbus A330 letio je iznad francuskog zračnog prostora, a zemaljski kontrolori za zračni prostor iznad Bordeauxa nisu mogli uspostaviti kontakt s posadom. Avion je krenuo dalje prema Marseilleu, a kontrola zračnog prometa još nije mogla uspostaviti kontakt s zrakoplovom. Ubrzo nakon toga, borbeni zrakoplovi su alarmirani i krenuli su prema Airbusu kako bi uspostavili vizualni kontakt i potvrdili da piloti (a ne otmičari) još kontroliraju zrakoplov. Lovci su opozvani jer je posada napokon odgovorila kontrolorima. Zrakoplov je bez incidenata sletio u Rim prema planu, 20 minuta prije roka.
Prvom je časniku zapravo odobreno da spava, budući da je zbog duljine leta bio ovlašten za kontrolirani odmor. Kapetan je, međutim, trebao biti budan. Kapetan je tvrdio da je gubitak kontakta nastao zbog neispravne radio opreme, ali pregled zrakoplova nije pokazao apsolutno nikakve greške u Airbusovim komunikacijskim sustavima. Kapetan je otpušten jer se drijemanje na poslu sa stotinama putnika u putničkoj kabini smatra – opasnim.
Srećom, putnici na letu bili su sigurni, jer je autopilot bio uključen, a tijekom više od 10 minuta kapetanova sna nije bilo (drugih) nepredviđenih okolnosti. Airbusovi zrakoplovi su visoko automatizirani, ali preporuka je da barem netko u kabini bude budan…
Nevjerojatna priča s nebeskih visina: Na istom komercijalnom letu zaspali su pilot i prvi časnik?!
Kapetan je tvrdio da je gubitak kontakta nastao zbog neispravne radio opreme, ali pregled zrakoplova nije pokazao apsolutno nikakve greške u Airbusovim komunikacijskim sustavima